این جشنواره جمعه 15 مردادماه به مدت یک روز در امامزاده تاج الدین فولادمحله برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازمهدیشهر ، رئیس شورای روستای فولادمحله با بیان اینکه این جشنواره با همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستای فولادمحله برگزار می شود، افزود: مسئولین استان سمنان و شهرستان مهدیشهر و مردم فولادمحله و همچنین از روستاها و شهرهای اطراف در این جشنواره حضور می یابند.
فاطمه ایمانی فولادی تصریح کرد: نمایشگاه صنایع دستی، عرضه مستقیم محصولات کشاورزی فولادمحله، اجرای موسیقی سنتی، بازیهای بومی محلی، اجرای برنامه توسط گروه سنتی دختران فولادمحله، رصد ستارگان در شب و سخنرانی دکتر صادقی دکتر طب سنتی کشور از برنامه های جشنواره است.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی محصولات فولادمحله، شناساندن و معرفی توانمندی های فولادمحله به استان و جذب گردشگر و همچنین معرفی توت فرنگی به عنوان محصول مهم کشاورزی فولادمحله برشمرد.
رئیس شورای روستای فولادمحله با بیان اینکه بازدهی محصول توت فرنگی از اواخر اردیبهشت ماه شروع می شود و تا اولین سرمای پاییز ادامه دارد، گفت: این برداشت و کیفیت محصول به نوع بوته و شرایط آب و هوایی بستگی دارد.
ایمانی فولادی بیان کرد: محصول توت فرنگی برعکس بسیاری از مناطق که یک باره و دراردیبهشت ماه برداشت می کنند : در فولادمحله دو مرحله برداشت می شود که مرحله اول در بهار از اواخر اردیبهشت تا اواخر خرداد برداشت می شود و مرحله دوم برداشت محصول نیز بعد از یک وقفه کوتاه از مرداد ماه تا آبان ماه ادامه دارد.
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار