یزد؛

بهره برداری از دومین نیروگاه تولید پراکنده در یزد

دومین نیروگاه تولید پراکنده در منطقه شهرک صنعتی یزد به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مجری طرح تولید پراکنده‌ی شرکت برق منطقه‌ای یزد از بهره برداری دومین نیروگاه تولید پراکنده در یزد خبر داد و گفت: این نیروگاه بمنظور اتصال به پست فوق توزیع شهرک صنعتی این شهرستان توسط شرکت مجتمع نیروگاهی کوثر میبد به بهره‌برداری رسیده است.

حسین زارعی  افزود: شرکت مجتمع نیروگاهی کوثر میبد دارای قرارداد خرید تضمینی برق با ظرفیت نامی 10/4 مگاوات است که در مرحله نخست 2 مگاوات از آن به بهره‌برداری رسیده و مابقی نیز طبق برنامه زمان‌بندی راه‌اندازی می شود.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این واحد مجموع ظرفیت تولید پراکنده متصل به پست فوق‌توزیع شهرک صنعتی یزد به 10 مگاوات رسیده است، تصریح کرد: این امر موجب افزایش قابلیت اطمینان و کاهش تلفات شبکه می‌شود و همچنین با توجه به روند روبه رشد بار مصرفی شهرک صنعتی، هزینه‌های سرمایه‌گذاری بمنظور توسعه پست را به تعویق می‌اندازد.

مجری طرح تولید پراکنده‌ی شرکت برق منطقه‌ای یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر 167 مگاوات قرارداد خرید تضمینی برق مولدهای مقیاس کوچک بسته شده است خاطرنشان کرد: بالغ‌بر 70 مگاوات از آن تاکنون به بهره‌برداری رسیده و پیش‌بینی می‌گردد تا پایان سال جاری 30 مگاوات دیگر نیز راه‌اندازی شود.

نیروگاه تولید پراکنده (مقیاس کوچک) مجموعه‌ای از دستگاه‌های تولید برق است که با تولید برق و حرارت به‌صورت هم‌زمان، امکان اتصال به شبکه توزیع برق را دارد و ظرفیت تولید آن در محل اتصال به شبکه کمتر از ۲۵ مگاوات است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار