برای نخستین بار در کشور با ایجاد شبکه ی رابطین رولیاژ در استان، عملکرد و قابلیت این حوزه حساس در صنعت برق ارتقاء می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محسن مشهدی بافان، مسئول رولیاژ این شرکت در نخستین گردهمایی رابطین رولیاژ در سطح استان، نیازمندی گسترده به پشتیبانی بهینه تجهیزات حفاظتی، وسعت جغرافیایی و فاصله زیاد تجهیزات منصوبه تا مرکز استان، افزایش روز افزون تعداد و تنوع وسایل حفاظتی را از دلایل ضرورت انتخاب یک فرد رابط در حوزه رولیاژ عنوان کرد و گفت: ساماندهی بازدیدها، تسریع در فرآیندهای تست، تنظیم و رفع عیب تجهیزات حفاظتی، کاهش هزینه¬ها، کوتاه شدن فرآیندهای مربوط به متقاضیان و تکریم ارباب رجوع، انتقال دانش فنی و تمرکز زدایی از حوزه¬ی ستادی، از اهدافی است که با انتخاب رابطین رولیاژ محقق می گردد. 

وی به نقش اساسی رولیاژ و حفاظت در کاهش خاموشی و افزایش قابلیت اطمینان اشاره کرد و افزود: خلاء موجود در واحد رولیاژ شرکت¬های توزیع برق کشور باعث شد تا اقداماتی نظیر مکان یابی بهینه¬ی تجهیزات حفاظتی، تست، تنظیم، بازدید و سرویس¬های پیشگیرانه، تهیه شناسنامه و بانک اطلاعاتی جامع از تجهیزات حفاظتی در یزد صورت گیرد. 

مشهدی بافان وظایف واحدهای رولیاژ در شرکت¬های توزیع برق را به چهار بخش اصلی قبل از ورود تجهیز، زمان تحویل و تحول، در زمان بهره¬برداری و تحقیق و توسعه طبقه بندی کرد و در این باره گفت: ایجاد فرآیند و تهیه چک لیست های موردنیاز، تعاملو برگزاری نشست های مشترک با رولیاژ برق منطقه ای، شناسایی و استفاده از تجهیزات به روز و پیشرفته، آموزش نحوه¬ی کار با تجهیزات حفاظتی به گروه¬های اتفاقات و تدوین دستورالعمل¬های لازم ، به عنوان دستاوردهای واحد رولیاژ یزد محسوب می شود.

این کارشناس بکارگیری این روش اجرایی در واحد رولیاژ و الگوپذیری سایر شرکت های توزیع سطح کشور از این ایده را برای صنعت برق مهم خواند و یادآور شد: با همکاری دفتر نظارت بر بهره برداری شرکت توانیر، تا کنون دوعنوان دستورالعمل در خصوص نحوه¬ی تنظیم و تست رله¬های ثانویه، تدوین و به کلیه¬ی شرکت های توزیع ابلاغ شده است.

کارشناس رولیاژ شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با بیان اینکه سایر عناوین مصوب در شرکت توانیر توسط استان یزد در دست تهیه و مطالعه است ، خاطرنشان کرد: تفویض وظایف چهارگانه رولیاژ در خصوص تجهیزات حفاظتی توسط رابطین رولیاژ استان یزد پس از برگزاری دوره های آموزشی و تصویب روش های اجرایی لازم صورت خواهد گرفت. 

شایان ذکر است؛ پشتیبانی تجهیزات حفاظتی فشار متوسط اعم از اتوریکلوزرها، سکشنالایزر، فالت دتکتور، رله های نقطه اتصال به DG، سکسیونر، کات اوت فیوزها، رله های بوخهلتس و ترمال و همچنین تجهیزات حفاظتی فشار ضعیف، جزء فعالیت های مهم رولیاژ شرکت های توزیع برق قرار دارد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.