نادر سلیمانی می‌گوید مسئولان، بچه ها و کودکانمان را نمی‌بینند؛ نسلی که می تواند نوآوری داشته باشد و خلاقیت ایجاد کند.

نادر سلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان این مطلب که جای خالی فیلم‌های کودک در سینما احساس می‌شود  و در واقع جایی ندارد، گفت: ما در ابتدا باید معنای موزیکال را درک کنیم. به عنوان نمونه همه آثار خارجی موزیکال است. در آنها دیالوگی به معنای واقعی کلمه نداریم، در صورتی که جای خالی این آثار در سینمای ما احساس می‌شود و اصلا جایی ندارد.

وی افزود: کودک به فیلم‌های موزیکال نیاز دارد، چرا می‌گوییم کودک؟ چون عاشق شعرگویی هستند و حتی فی البداهه این کار را انجام می دهند و لذت می برند. متاسفانه جای خالی این موضوع در سینمای ما وجود دارد موضوعی که می تواند رویاهای بچه های ما را تقویت کند و در اصل پیش برنامه به آنها برای آینده بدهد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا کمتر به سینمای بخش کودک توجه می‌شود، بیان کرد: چون مسئولان، بچه‌ها و کودکانمان و در اصل آینده و نسل جدیدمان را نمی‌بینند. نسلی که می‌تواند نوآوری داشته باشد و خلاقیت ایجاد کند. من همیشه گفتم و می گویم باید خودمان را جای آنها قرار دهیم نه اینکه به جای آنها تصمیم بگیریم.

بازیگر «دزد و پری» ادامه داد: باید ببینیم کودک چه چیزی می خواهد. قصد انجام چه کاری را دارد و در ذهنش چه می گذرد. ما اصولا ذهن کودک را نمی بینیم. از طرفی نویسنده های عزیزمان در جهت فعالیت در بخش کودک به جای شناخت و پرورش دادن رویای ناب کودکان، برای خودشان رویا می بافند و همان را در قالب بسیار بد و کوچک آماده و روی پرده می برند که اصلا منطق ندارد.

این بازیگر اضافه کرد: چرا کاری مانند «هری پاتر» که برای بخش نوجوان ساخته شده با استقبال گسترده ای روبرو می شود؟ چون زاده تخیل است و قبل از اینکه شما به بچه پند بدهید و تصمیم بگیرید، به تخیل بچه اجازه داده می شود آن پند را بسازد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار