یک دانشجوی دکتری دانشگاه امیرکبیر موفق به راهسازی داروی ضد سرطان در مغز و کبد موش شد.

عبادالله اسدی دانشجوی دکتری شیمی کاربردی دانشگاه امیرکبیر در گفت و گو باخبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت:  این مطالعات از 7 سال قبل و از دوره کارشناسی ارشد آغاز شد و تا دوره دکتری ادامه یافت که بخشی از آن در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و بخش دیگر در دانشگاه میامی آمریکا صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در این تحقیقات برای سنتز نانوکامپوزیت‌ها از قندها که برای بدن کاملا بی ضرر هستند و از پلی فنول‌ها مانند تانیک اسید، حامل‌هایی بر پایه پلیمرهای قالب مولکولی استفاده شده است که آنها را بر روی نانوذرات آهن قرار دادیم تا بتوانیم آنها را به صورت یک دارورسانی هدفمند به بخش‌های مورد نظر بدن وارد کنیم.

اسدی بیان داشت: در فاز بعدی یک نوع داروی ضد سرطان از تانیک اسید برای دارورسانی به کبد موش استفاده شده که  به مدت 72 ساعت، دارو را در بدن موش آزاد کردیم که نتایج به دست آمده نشان داد این نانوحامل، دارو را در محل مورد نظر بدن موش رهاسازی شده است.

این محقق تصریح کرد:در این نانو حامل،مواد  زیست تخریب پذیراستفاده شده است و بعد از انجام ماموریت و رهایش دارو، در بدن تخریب و به غذای سلولی تبدیل می‌شوند. این نانو حامل فاقد مواد زائد است.

وی یادآورشد:این تحقیقات در فاز حیوانی بر روی موش اجرایی شده است و قرار است بر روی گونه حیوانی موش ها هم انجام شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار