مقام سابق آمریکایی ضمن اشاره به ادعاهای مطرح شده علیه روسیه درباره هک کردن ایمیل‌های حزب دموکرات، گفت روس‌ها همیشه تلاش کرده‌اند در سیاست داخلی واشینگتن تاثیرگذار باشند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل درباره اتهام‌های مقامات آمریکایی به روسیه درباره هک کردن ایمیل‌های هیلاری کلینتون و دیگر مقامات حزب دموکرات آمریکا گفت روسها به تاثیر گذاری در سیاست داخلی آمریکا علاقمند هستند.

وی درباره اتهام‌های وارد شده به روسیه درباره حمله سایبری به ستاد انتخاباتی کلینتون گفت البته در حال حاضر در این خصوص اطلاعات کافی وجود ندارد ولی باید بگویم که شخص من، تردیدی ندارم که روسیه توان و علاقه به این دست جاسوسی‌های سایبری را دارد و در گذشته نیز تلاش کرده است در سیاست داخلی آمریکا تاثیر گذار باشد.

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل افزود با این حال باید روشن کنم که این دست تعمیم دادن ها الزاما به این رویداد خاص مربوط نمی‌شود. برای من جای تعجب دارد که هیلاری کلینتون از آسیبی که هک شدن ایمیل از سوی دستگاه های جاسوسی خارجی می تواند وارد کند، صحبت می کند.

بولتون در ادامه گفت: ولی  چرا وقتی وزیر امور خارجه بود این فکر را نمی کرد. مدیر اف بی آی گفته است اطلاعات مستقیمی در دست نیست که نشان بدهد سرور کلینتون از سوی یک طرف خارجی هک شده باشد. اگر به شکلی که رابرت گیتس و دیگران می گویند، روسها اقدام به هک کرده باشند، رد پایی از خود باقی نگذاشته اند. 

وی گفت همانطور که گیتس، وزیر دفاع سابق نیز گفته است، این احتمال وجود دارد که روسها و چینی ها اقدام به هک و این صحبت را کسان دیگری نیز مطرح کرده اند.
نماینده آمریکا درباره سورپریز اکتبر(افشاگری ویکی‌لیکس درباره نامزد انتخابات آمریکا،) که آسانژ قول آن را داده است، گفت شکی نیست که چنین چیزی امکان دارد و اگر من جای هیلاری کلینتون بودم، قطعا نگران این موضوع می شدم. فقط موضوع رایانه‌های مجمع ملی دمکرات ها نیست بلکه موضوع ضد اطلاعات مطرح است که ممکن است عملیات گمراه کننده نیز مطرح باشد. برای من جای این سوال مطرح است که چرا روسها انقدر باهوش بودند که هیچ رد پایی از خود در ایمیل های هیلاری باقی نگذاشته اند ولی درباره مجمع ملی دمکراتها این موضوع مطرح نبود. سوال های دیگری نیز هستند که جامعه همچنان برای آن پاسخی ندارد. 

بولتون درباره برخی تحلیل ها در جامعه آمریکا درباره گرایش ترامپ به روسها گفت کسی نمی‌داند در خصوص روابط آمریکا و روسیه چه روی می دهد. با این حال می توان به عملکرد ملموس هیلاری کلینتون در روابط آمریکا و روسیه اشاره کرد که با فشردن دکمه شروع شد و با شکست های پی در پی آمریکا در این خصوص ادامه یافت. باید یک بار هم که شده، تمرکز خود را از شعارها برداریم و روی عملکرد متمرکز شویم. در زمان اوباما و کلینتون ما از طرح دفاع ملی موشکی در لهستان و جمهوری چک دست برداشتیم، درباره پیمان سلاح های راهبردی با روسها مذاکره کردیم که قطعا به سود آنان بود. 

وی در ادامه گفت: ما فقط نظاره گر حمایت آنان از رژیم اسد در سوریه بودیم، اجازه دادیم روسها، ایران را در موضعی قرار بدهند که توافق هسته‌ای وین را امضا کنند که برنامه موشکی و هسته‌ای آنان را همیشگی کرد. شکست هایی که در هفت و نیم سال گذشته از روسیه خورده ایم سنگین تر از آن است که با چند شعار فراموش کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار