وزیر دفاع سابق آمریکا با اشاره به اظهارات نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آتی این کشور، تصریح کرد ترامپ شایستگی ورود به کاخ سفید را ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، لئون پانه‌تا تصریح کرد دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری آمریکا شایستگی ندارد.

وی در گفتگو با برنامه هفتگی کریستین امانپور در شبکه سی ان ان، اعلام کرد: «سخنان دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره درخواست از روسیه برای یافتن و انتشار 30 هزار پیام الکترونیک هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات، بسیار زننده است. 

لئون پانه‌تا گفت: درواقع، ترامپ با این سخنانش از روسیه می خواهد که در مسائل سیاسی داخلی آمریکا مداخله کند. این سخنان افراطی به هیچ وجه قابل قبول نیست. نگرانی‌های بسیار زیادی در این خصوص وجود دارد. این سخنان ترامپ نشان دهنده آن است که او فاقد ویژگی های لازم برای رهبری کشور است. به نظر من، این سخنان واقعا نشان می دهد که او برای این که رئیس جمهور آمریکا شود صلاحیت ندارد. 

وی افزود: هیچ یک از افرادی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند و می‌خواهند رئیس جمهور شوند نباید از کشور دیگری بویژه روسیه بخواهند به فعالیت‌های اطلاعاتی یا هک کردن مبادرت کنند تا اینکه مشخص شود نامزد حزب مخالف در حزب دموکرات چه کارهایی می کرده است. این سخنان اصلا قابل درک نیست. 

وزیر دفاع سابق آمریکا در ادامه گفت: نباید دست به دامن فردی همانند پوتین، رئیس جمهور روسیه شد و با او در تلاشی به تعامل پرداخت که به نوعی دسیسه علیه حزب دیگر است. این سخنان نشان دهنده مسئولیت‌ناپذیر بودن دونالد ترامپ است. او پیامدهای چنین رویکردی را برای مسئولیت ریاست جمهوری آمریکا  درک نمی کند.

لئون پانه‌تا، که زمانی ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا،) را نیز برعهده داشت در ادامه افزود: «همواره با روسیه باید از موضع قدرت برخورد کرد و نه اینکه از موضع ضعف به تعامل پرداخت. از این منظر، مهم است که آمریکا  در زمینه مقابله با گروه داعش و نوع پرداختن به مسئله  سوریه راهبرد روشنی داشته باشد و این راهبرد را دنبال کند. اگر روسیه می خواهد از این راهبرد حمایت کند، مشکلی ندارد، اما اگر روسیه نخواهد از این راهبرد پشتیبانی کند، واشینگتن باید خودش برای رسیدن به اهداف این راهبرد، تمرکز داشته باشد و به دنبال اهدافی باشد که رئیس جمهور امریکا در این خصوص مشخص کرده است

وی در ادامه گفت:« ترامپ برای ریاست جمهوری آمریکا کاملا بی‌کفایت است و تجربه‌ای ندارد و درباره نقش واشینگتن در جهان هیچ درکی ندارد. همه کسانی که نگرانی شان محافظت از امنیت ملی آمریکا و دفاع از این کشور  است، به هیچ گزینه ای بغیر از هیلاری کلینتون نباید فکر کنند. هیلاری کلینتون تنها گزینه مطرح و نامزد مسئولیت پذیر برای ریاست جمهوری آمریکا است.»



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار