مدیر کل کمیته امدادامام خمینی (ره) استان کرمان، گفت: اشتغال و توانمندسازی مددجویان از محوری ترین برنامه های کمیته امداد استان کرمان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ یحیی صادقی در سفر به شهرستان بم با اشاره به این که تقریبا ۹۹ درصد از طرح های اشتغالزایی کمیته امداد استان اجرایی شده است، گفت: طی پارسال در چهار شهرستان شرقی استان بیش از پنج میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است.

وی با تاکید بر این که طرح پالایش مددجویان جز برنامه های روتین کمیته امداد است، افزود: حدود ۱۰۰ هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند که غالب این افراد توانایی انجام کار را دارند و می توان مشاغلی مطابق با وضعیت جسمی و توان آنها برایشان اجرا کرد که در این زمینه استعداد یابی انجام می شود.

صادقی خاطر نشان کرد: میزان محرومیت در شرق استان کرمان بسیار زیاد است اما توانمندی و استعداد های خدادادی در این منطقه نیز زیاد است که از این ظرفیت ها باید استفاده شود.

وی به انعقاد تفاهم نامه منعقد شده بین کمیته امداد و شرکت توانیر کرمان اشاره کرد و گفت: در راستای انعقاد این تفاهم نامه پنل های خورشیدی بر پشت بام منازل بیش از هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد به منظور تولید انرژی خورشیدی نصب می شود و با نصب این پنل های خورشیدی مددجویان می توانند ماهیانه با فروش برق تولیدی خود به شرکت توانیر درآمد خوبی کسب کنند و به توانمندی برسند.

وی افزود: متاسفانه جمعیت بسیار بالایی در نوبت زیر پوشش قرار گرفتن هستند که ما نمی توانیم مانع شویم تا فقر ایجاد شود لذا تلاش می کنیم با اجرای طرح های اشتغالزایی افراد زیر پوشش را توانمند کنیم وبا توانمند کردن آنان را از زیر پوشش خارج کنیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار