عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: کشورهای آمریکای لاتین امروزخواستار افزایش تعاملات خود با ایران هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رمضانعلی سبحانی فر در مراسم تجلیل از خبرنگاران در سبزوار افزود: امروز کشورهای آمریکای لاتین خواستار افزایش سطح تعاملات خود در سطوح مختلف با جمهوری اسلامی ایران هستند و امیدواریم با فعال تر شدن کمیسیون ها و کارگروه های اقتصادی در سطح مجلس و دولت، در سال های آینده بتوانیم سهم قابل توجهی را در بازارهای اقتصادی، تجاری، صنعتی و معدنی این کشورها کسب کنیم.

وی اظهار داشت: امروز بازار کشورهای آسیایی، آمریکایی لاتین و روسیه آماده پذیرش محصولات، تبادل فناوری، فکر واندیشه ایرانی برای بهره برداری از ظرفیت های معدنی و صنعتی این کشورها است و بازرگانان و دانشمندان ما باید خود را برای حضور در این کشور ها آماده کنند.

سبحانی فرگفت: با شناسایی10 هزار واحد صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل و اختصاص 160هزار میلیارد ریال برای احیاء این واحدها گامی بزرگ برای رونق اقتصادی و صنعتی کشور برداشته شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: در دوره گذشته 120 هزار میلیارد دلار درآمد حاصل از فروش نفت کشور صرف طرح ها و برنامه های کارشناسی نشده و خارج از ضابطه و قانون شد که قرار بود این درآمد ها برای رونق اقتصادی، صنعت و کارآفرینی صرف شود.

سبحانی فردر بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت توسعه شبکه ریلی کشور در رونق اقتصادی، بهبود حمل نقل و کاهش مصرف سوخت موثر گفت: 20 هزارمیلیارد ریال برای توسعه شبکه ریلی کشور اختصاص یافته و در همین زمینه دولت ساخت چند طرح بزرگ ریلی کشور را از طریق فاینانس با دیگر کشورها در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: قطار برقی سراسری تهران- مشهد و خط سریع السیر اصفهان- تهران بخشی از این طرح ها است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه دولت برای تغییر زمان تعطیلات گفت: ایران از نظر تعداد روزهای تعطیلی در صف کشورهای متوسط رو به بالای دنیا قرار دارد و زمان تعطیلات در ایران سبب شده است که فقط چهار روز کاری با دیگر کشورهای تبادلات اقتصادی داشته باشیم از این رو برخی از روزهای تعطیل که در سالنامه رسمی کشور دارای ضرورت نیست باید برای کاهش آنها اقدام کرد.

سبحانی فر همچنین رشد بدون ضابطه موسسات مالی و اعتباری بدون مجوز را در سال های اخیربزرگترین ضربه بر پیکره اقتصادی کشور و بزرگترین آفت رونق تولید، کارآفرینی و توسعه صنعتی دانست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرارسیدن 17مرداد سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار گفت: موضوع معیشت و امنیت شغلی این قشر زحمت کش جامعه همواره به عنوان یک دغدغه مهم مطرح و مورد بحث بوده و مجلس آماده است تا مطالبات این قشر را از طریق ارائه طرح و لایحه مطرح و آن را قالب قانونی به تصویب برساند .

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.