سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفته است که حمله مهاجمان انتحاری به یک شرکت تدارکاتی بین‌المللی در کابل مهار شده است.

حمله مهاجمان انتحاری در شرق کابل مهار شده است
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، صدیقی سخنگوی وزارت داخله/کشور به بی‌بی‌سی گفت که تا حال مشخص شده که سه مهاجم انتحاری در این حمله مشارکت داشته‌اند.

به گفته وی کوتاه زمانی پیش از حمله این مهاجمان، یک خودرو مملو از مواد منفجره در کنار دیوار این شرکت منفجر شد.

او افزود که هنوز مشخص نشده که این خودرو را یک مهاجم انتحاری منفجر کرده یا به وسیله کنترل از دور منفجر شده است، اما تایید کرد که این خودرو در کنار دیوار این شرکت "پارک" شده بود.

آقای صدیقی گفت که از این سه مهاجم، تنها یکی از آن‌ها موفق به انفجار کمربند انتحاری خود شد و دو مهاجم دیگر را نیروهای امنیتی از پا درآوردند.

سخنگوی وزارت داخله تایید کرد که در این حمله یک مامور محلی کشته و یک مامور پلیس دیگر زخمی شده و به سایر نیروهای امنیتی آسیبی نرسیده است.

او همچنین افزود که هدف حمله شرکت تدارکاتی بین‌المللی موسوم به "نورت‌گیت" واقع در نزدیک فرودگاه کابل است که معمولاً محافظان خارجی مسئولیت نگهبانی از آن را به عهده دارند.

آقای صدیقی گفت که هنوز مشخص نیست که به نگهبانان خارجی این شرکت هم آسیب رسیده یا نه.

به گفته او، تیم‌های تحقیقاتی پلیس به محل حمله اعزام شده و بررسی خود را در مورد چگونگی این حمله آغاز کرده است.

این حمله با انفجار نیرومندی حوالی ساعت ۱:۲۵ دوشنبه (۱۱ اسد/مرداد) به وقت محلی آغاز شد. شدت این انفجار به حدی بوده که صدای آن در بسیاری از بخش‌های شهر کابل شنیده شد.

گروه طالبان مسئولیت این انفجار را به عهده گرفته و ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی این گروه، مدعی شده که این انفجار تلفات سنگینی در پی داشته است.

براساس اطلاعاتی که نهادهای امنیتی منتشر کرده‌اند، روز دوم اسد سه مهاجم انتحاری محل همایش معترضان جنبش روشنایی را هدف حمله قرار دادند.

در این حمله که یکی از مهاجمان را پلیس از پای درآورد، بیش از ۸۰ نفر کشته و بیش از ۲۳۰ نفر دیگر زخمی شدند.

"جنبش روشنایی" با تغییر خط انتقال برق وارداتی ترکمنستان موسوم به خط ۵۰۰ کیلوولت از بامیان به سالنگ مخالف است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار