رئیس موسسه استاندارد گفت:دراستان 400واحد تولیدی مصالح ساختمانی داریم،که 80درصد آنها بدون مجوز فعالیت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛مهدی متقیان گفت: در استان کهگیلویه وبویراحمد 400واحد تولیدی مصالح ساختمانی وجود دارد که 80درصد از این کارگاه ها بدون مجوز از سازمانهای مربوطه در حال فعالیت هستند.

رئیس موسسه استاندارد اضافه کرد ما هیچ راهی جز برخورد با این واحدها نداریم که آنها را پلمپ کنیم واین واحدها دوباره پلمپ را نشکنن.

متقیان گفت: اداره استاندارد به تنهایی و یک تنه نمی تواندبا این کارگاه ها برخورد کند وباید قبول کنیم پلمپ کردن یک مرتبه همه این واحدها بصورت آنی امکان پذیر نیست،ما می توانیم به صورت تدریجی این واحدها را پلمپ کنیم.

همچنین او اظهار کرد تاکنون 24واحد را پلمپ کردیم وبه آنها مهلت داده ایم که ظرف یک ماه علامت استاندارد بگیرند.

معاون فنی واجرایی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان گفت:براساس آمارهایی که از سطح استان جمع آوری کردیم از169کارگاه در استان فقط 16 کارگاه دارای پروانه استاندارد بودند و24کارگاه پروانه آنها توسط اداره کل استاندارد ابطال شد.

انتظام سهمگین گفت:از مجموع 16واحد نسبت به 169واحد تولیدی مصالح ساختمانی،کمتر از 10درصد آنها مجوز استاندارد داشتند.یعنی بیش از 90درصد تحت کنترل اداره استاندارد نیستند که قطعا مصالح آنها مورد تردید است وقابل استفاده نیست.

همچنین او در پایان گفت:بیش از 50درصد مصالح ساختمانی در استان کهگیلویه وبویراحمد غیر استاندارد هستند ک جای نگرانی دارد.

رئیس اتحادیه صنف مصالح ساختمانی شهرستان بویراحمد گفت: واحدهای بدون مجوز فاقد حصار کشی هستند و ساختمانی ندارند که ما بتوانیم آنها را پلمپ کنیم وقتی مراجعه می کنیم چند کارگر در محوطه ای باز مشغول کار هستند.

علی نوریان گفت:این مصالح ساختمانی کیفیت لازم را ندارد،و ساختمانهایی ک با این مصالح ساخته می شوند فاقد استحکام و دوام هستند و در برابر بلایای طبیعی ازاستاندار کافی برخوردار نیستند.

گفتنی است یکی دو هفته ای هست که موسسه استاندارد کار پلمپ چند واحد تولیدی را آغاز کرده است،البته این موسسه بیشتر به سراغ کارگاه هایی رفته که پروانه بهره برداری خود را تمدید نکردند وقرار است تا کی از قد کشیدن این ساختمان ها با مصالح غیر استادارد جلوگیری شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.