پس از نمايش بخش اول گزارش سومين همايش طب و قضا در روز 18 دي، دومين قسمت از اين گزارش كه توسط اداره کل روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه تهيه شده است، روز يكشنبه 25 دي راس ساعت 13:40 دقيقه در برنامه قانون و قضا از شبكه اول سيما پخش مي شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل‌ سازمان‌پزشكي ‌قانوني‌ كشور، اولين بخش از گزارش همايش طب و قضا که روز يکشنبه 18 دي ماه پخش شد، به اجراي موفق دو دوره از اين همايش و نقش همايش در ارتقاي تعامل پزشکي قانوني و مراکز قضايي به آسيب شناسي فرايند دادرسي و رسيدگي عادلانه به پرونده هاي مرتبط با پزشکي قانوني پرداخته شد که نتايج آن ‌در پاسخگويي علمي، دقيق و سريع به مراجعين تبلور يافته است.

در دومين قسمت از گزارش طب و قضا نيز موضوعات مورد بررسي در سه کارگروه همايش با عناوين زندگي نباتي، مرگ مغزي و خسارات مازاد بر محتواي اصلي برنامه را تشكيل مي دهد.

بر اساس اين گزارش سومين همايش سراسري طب و قضا با حضور آيت اله محسني گركاني رييس ديوانعالي، دكتر شجاعي رييس سازمان پزشكي قانوني كشور، معاونان و مديران سازمان، جمعي از قضات و پزشكان قانوني و مسوولان عالي قضايي استان خراسان رضوي،‌ هفتم الي نهم دي ماه سال جاري در مشهد برگزار شد.

در اين همايش كه با هدف ايجاد وحدت رويه و تعامل بيشتر بين پزشكان قانوني و قضا برگزار شد، سه محور اصلي مرگ مغزي، زندگي نباتي و خسارات مازاد بر ديه توسط كارشناسان مورد بررسي قرار گرفت.

در اين همايش سه روزه مسوولاني همچون آيت اله محسني گرکاني رييس ديوان عالي کشور، دکتر شجاعي رييس سازمان پزشکي قانوني کشور، حجت‌الاسلام و المسلمين شريعتي رييس کل دادگستري خراسان رضوي، دکتر قره داغي دبيرعلمي همايش، دکتر ميرجليلي عضو کارگروه خسارات مازاد بر ديه و .... سخنراني كردند. همچنين 25 مقاله به شكل سخنراني و 88 مقاله در قالب پوستر در

سومين همايش طب و قضا ارايه شد.

گفتني است چهارمين همايش سراسري طب و قضا ارديبهشت سال 92 در استان فارس برگزار مي شود./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.