شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد توانست گواهينامه ثبت مواد كودي رابرای نخستین بار در کشور اخذ کند.

مسئول واحد دانه بندی گوگرد شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد گفت: این پالایشگاه به عنوان بزرگترین تولید کننده گوگرد در کشور علاوه بر فروش داخلی و صادرات این محصول، ایجاد زمینه های جدید مصرف گوگرد و تبدیل آن به محصولات با ارزش افزوده بالا را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

حسن علیمیرزایی افزود: بر این اساس واحد تولید کود گوگرد بنتونیتی به ظرفیت اسمی روزانه 600 تن در این پالایشگاه اجرا و بهره برداری گردیده است.

وی تصریح کرد: همچنين برای بومی سازی دانش و توسعه فناوری تولید كود گوگرد بنتونیتی مورد نياز بخش کشاورزی، كليه مراحل توليد و تجاري سازي محصول با تلاش و همت پرسنل اين پالايشگاه انجام پذيرفته است.

علیمیرزایی خاطر نشان ساخت: مراحل انجام پروژه شامل تامين خاك بنتونيت مرغوب از معادن تا توليد و فرآوري محصول كود گوگرد بنتونيتي و بسته بندي و همچنين پایش نتايج عيني افزايش كمي وكيفي محصولات در مزارع كشاورزي پيگيري شده است.

مسئول واحد دانه بندی گوگرد پالایشگاه خانگیران تاکید کرد: از سوي ديگر با توجه به قوانين و مقررات وزارت جهاد كشاورزي كليه توليدكنندگان كود كشور ملزم به اخذ مجوز از موسسه تحقيقات خاك وآب كشور می باشند که اخذ مجوز این محصول و کسب گواهينامه ثبت مواد كودي با نام تجاري خانگيران 90 انجام پذیرفته است.

لازم بذكراست: در حال حاضر پالايشگاه گاز شهيد هاشمي ن‍ژاد به عنوان تنها توليد كننده كود گوگرد بنتونيتي پاستيل و دارنده گواهينامه ثبت مواد كودي اين محصول در كشور مي باشد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.