رفع مشکل برق شهرک های صنعتی به ویژه شهرک های کاسپین و خرمدشت در اولویت قرار دارد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت : مطالعات احداث پست های برق 63 کیلو ولت در شهرک های صنعتی کاسپین و خردمشت به اتمام رسیده و به زودی احداث می شود .

حمید رضا خانپور در ادامه از واگذاری  ۱۸ نیروگاه با ظرفیت تولید بیش از ۷۰ مگاوات به متقاضیان در شهرکها و نواحی صنعتی استان خبر داد و گفت : در حال حاضر دو نیروگاه با ظرفیت ۱۳ مگاوات به  بهره برداری رسیده است  و بقیه این نیروگاهها در مرحله ساخت وساز و یا خرید دستگاه هستند.

وی با اشاره به احداث نیروگاههای برق مولد مقیاس کوچک گفت : به منظور سیاست‌های حمایتی دولت و برای تامین برق پایدار و مطمئن واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، برای  استقرار چندین واحد نیروگاه مقیاس کوچک اقدام شده است.

خانپور با اشاره به میزان زمین واگذار شده به این بخش اظهار داشت: تاکنون ۱۷ هزار متر مربع زمین در شهرکهای صنعتی کاسپین، آبیک، لیا، حیدریه، آراسنج، خرمدشت، اسفرورین و دانسفهان به متقاضیان احداث نیروگاه مولدهای مقیاس کوچک واگذار شده است. 

وی افزایش بهره وری، کاهش آلودگی محیط زیست، استفاده از سوخت طبیعی گاز و همچنین افزایش پایداری شبکه  برق را از جمله مهم‌ترین مزیت‌های احداث این نیروگاه‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار