شاهرود;

یادواره 81 شهید بسطام برگزار شد

آیت الله سید احمد خاتمی در آیین یادواره 81 شهید بسطام گفت : بصیرت علاوه بر دشمن شناسی به معنای خداشناسی ، امام شناسی و وظیفه شناسی نیز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های اشگاه خبرنگاران جوان از شاهرود ، وی افزود: بصیرت شهدا مو جب شد به موقع دشمن را شناخته و وارد عمل شدند و به همین دلیل توانستند رویای فتح سه روزه تهران برای صدام را خنثی کنند.
خطیب موقت جمعه تهران با بیان اینکه عظمت، استقلال و عزت ایران اسلامی به برکت خون شهدا است، افزود: بصیرت شهدا موجب شد آنها جوانی خود را فدای انقلاب، اسلام و ایران کردند.
آیت الله خاتمی ادامه داد: شهدا با تاسی به امام حسین (ع) خود را در تاریخ جاودان ساختند واین رمز ماندگاری فرهنگ شهادت در اسلام است.
امام جمعه موقت تهران به تشریح مسایل روز پرداخت و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: امروز مشکل اساسی اسلام آمریکاست.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی درد امروز دنیای اسلام را استکبار به سردمداری آمریکا می داند و بنابه گفته ایشان در همه جنایت هایی که در منطقه انجام می شود رد پای آمریکا دیده می شود.
امام جمعه موقت تهران به رفتار دوگانه سران سازمان ملل در مورد حقوق بشر اشاره کرد و گفت: دبیر کل سازمان ملل به خاطر دلارهای نفتی عربستان از بیان حقایق مربوط به کشتار کودکان در یمن خودداری کرد.
وی به تشددید دشمنی های آمریکا با نظام اسلامی ایران در سال های اخیر نیز اشاره کرد و گفت: اتهام تولید سلاح هسته ای از سوی ایران فقط یک بهانه است ، دشمنی آنها به خاطر اسلام است.
آیت الله خاتمی با بیان اینکه حقوق بشر مورد ادعای آمریکا در ایران خریدار ندارد، افزود :
حقوق بشر نزد سران آمریکا به سلاحی همانند تحریم تبدیل شده و با آن به کشورهایی که
قصد اطاعت از آنها را ندارد ، حمله می کنند.
وی بدعهدی را یکی از خصوصیات آمریکایی ها خواند و گفت: برغم اینکه ایران به همه تعهدات برجام عمل کرده است، اما آنها با گذشت 6ماه همچنان عهد شکنی می کنند.
آیت الله خاتمی گفت: دولتمردان کشور باید به یاوه گویی های آمریکا و متحدانش همانند رهبر معظم انقلاب با شجاعت پاسخ دهند..
عضو مجلس خبرگان رهبری موضوع حقوق های نجومی را یک امر غیرسیاسی خواند و گفت :
دولت و مجلس برای حل این مشکل کارهای خوبی را انجام دادند.
در این آیین که علاوه بر خانواده های شهدا، اقشار مختلف مردم و مسوولان منطقه نیز خضور داشتند، خاطره گویی و مداحی نیز انجام شد.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.