سازمان بين‌المللی مهاجرت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در نظر دارد تعدادی از متخصصین اتباع افغانستانی را برای بخش‌های خصوصی و دولتی افغانستان مورد گزینش قرار دهد.

اطلاعیه سازمان بین‌الملی مهاجرت برای گزینش متخصصان افغانستانی
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان بين‌المللی مهاجرت در نظر دارد تعدادی از اتباع افغانستانی تحصيل كرده و متخصص را بر اساس نياز كارفرمايان موجود در بخش‌های خصوصی و دولتی كشور افغانستان مانند سال‌های گذشته مورد گزينش قرار دهد و از طريق تخصيص دادن تسهيلاتی بازگشت پايدار آنها را به كشور افغانستان تسهيل نمايد تا از اين طريق فرصتی را برای آنها فراهم نمايد تا بتوانند از دانش و مهارت خويش در راستای آبادانی وطن خود استفاده نمايند.

این نهاد بین المللی در اطلاعیه خود تصریح می‌کند: پروژه سال 2016 ميلادی و با توجه به استقبال بسيار چشمگير متخصصين و اتباع تحصيلكرده تبعه جمهوری اسلامی افغانستان مقيم در جمهوری اسلامی ايران از طرح بازگشت متخصصين سازمان بين المللی مهاجرت در سال جديد، اين سازمان در نظر دارد با افزايش ظرفيت پذيرش و جايابی شـــغلی، احتمال پذيرش فارغ التحصيلان مشتاق در راستای خدمت و بازسازی كشور خويش را افزايش داده و دوره انتظار پذيرش ايشان را كاهش دهد. لذا داوطلبان می‎توانند در زمان اندك باقیمانده، نسبت به ثبت نام و يا رفع نقص جهت شركت در طرح سال 2016 ميلادی اقدام نمايند.

در این اطلاعیه تاکید شده است: شــماره تماس مستقيم اين طرح 22048881 -  021 در طول ساعات اداری سازمان بين المللی مهاجرت در تهران (يكشنبه تا پنجشنبه 8 صبح تا 4 بعد از ظهر) پاسخگوی ثبت نام كنندگان محترم می‌باشد.  
 
شرایط ثبت نام و شامل شدن در این طرح را به شرح زیر است:

 چه كسانی مشمول اين طرح هستند؟
 
كليه اتباع كشور جمهوری اسلامی افغانستان كه در جمهوری اسلامی ایران تحصيل می‌كنند و يا به صورت قانونی اقامت دارند در صورتی كه حداقل مدرك كارشــناسی را از يكی از دانشگاه‌های معتبر در دست داشته باشند مشمول طرح بازگشت متخصصين می‌باشند.  

چه زمانی ثبت نام كنم؟  

داوطلبان محترم اين طرح می‌توانند مدارك ثبت نام خود را در طول سال ميلادی (از اول ژانويه تا آخر دسامبر هر سال) ارسال نمايند. مدارك ثبت نام قابل قبول در اوايل هر سال برر سی شده و جهت انتخاب نهايی به سازمان بين المللی مهاجرت در افغانستان ارسال می‌گردند.   
 
چه مداركی؟  

داوطلبين موظفند كه فقط فرم تكميل شـده طرح بازگشـت و اسـكن آخرين مدرك دانشـــگاهی (گواهي مو قت نيز پذيرفته می‌شود) را به آدرس ذیل ايميل نمایند rrqsa@iomtehran.net
 
چگونگی ثبت نام:  

فقط داوطلبين واجد شرايط می‌توانند فرم ثبت نام پروژه بازگشت را از اينجا دريافت كرده و بطور كامل با اطلاعات به روز شده خود پر كنند و به همراه اسكن آخرين مدرك دانشگاهی به آدرس net.iomtehran@rrqsa ايميل نمايند. طرح بازگشت متخصصين افغان سازمان بين المللی مهاجرت در سالهای اخير يكی از جذاب‌ترين و شناخته شده‌ترين طرح های بازگشت در بين اتباع افغانستانی مقيم ايران به ويژه اتباع تحصيلكرده بوده است. در نتيجه هر سـاله تعداد بسـيار زيادی درخواسـت ثبت نام توسـط اين سـازمان دريافت می‌گردد. متاسفانه تعداد محدودی از متقاضيان بر اســاس قابليت ها، رشــته تحصيلی و نياز به نيروی انسانی دولت افغانستان توسط سازمان بين المللی
مهاجرت در افغانستان قابل جذب می‌باشند.

این نهاد در پایان متذکر شد: اگر سـالهای متمادی است كه در اين طرح ثبت نام می‌كنيد و هرگز
انتخاب نشده‌ايد لطفا برای اجتناب از رد صلاحيت شدن در مراحل ابتدايی متن زير را با دقت بخوانيد:

- به تمامي پر سشهای فرم ثبت نام طرح بازگشت متخصصین دقت و طبق آخرين اطلاعات به روز شده خود پاسخ دهيد.

- اگر حداقل دارای مدرك كارشناسی از يك دانشگاه معتبر نيستيد و يا تحصيلات خود را هنوز به پايان نرســانده ايد، مشــمول اين پروژه نخواهید شد و

- فقط فرم ثبت نام تكميل شده و آخرين  مدرك تحصيلی خود را به ايميل net.iomtehran@rrqsa ارسال نماييد. در صورت ارسال به ساير آدرس ايميل‌های سازمان و يا قرار دادن آدرسهای ديگر در ليست ارسـالی خود ممكن اسـت موجب حذف شـما در مراحل اوليه شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار