وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: اعطای تسهیلات با استفاده از اعتبارات صندوق حمایت از پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمد فرهادی دربازدید از شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری خراسان رضوی افزود: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و زیرساخت‌های علم و فناوری یکی از اولویت‌های مهم برای دولت است.

وی تصریح کرد: در این راستا از منابعی مانند صندوق حمایت پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌ها استفاده شده و به شرکت‌های دانش بنیان تسهیلات اعطا می‌شود.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: شرکت های دانش بنیان محصولات پیشرفته و ارزنده ای را در مشهد ارایه دادند.

فرهادی گفت: تقویت زیرساخت ها٬ بهبود تسهیلات ارایه شده به شرکت های دانش بنیان از دیگر رویکردهای دولت در این زمینه است.

وی افزود: الویت دولت برای توسعه شرکت های دانش بنیان ان دسته از شرکت هایی است که محصول نمونه به بازار ارایه دهند و بتوانند به تولید انبوه برسانند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در مورد دیگر شاخص های شرکت های دانش بنیان برتر خاطرنشان کرد: همچنین محصولات این شرکت ها به سایر کشورها صادر شود.

وی گفت: امسال به بخش پژوهش و فناوری و به منظور تقویت زیرساخت ها اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان اختصاص یافته است‌.‌‌

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در مورد طرح های وزارت علوم در زمینه اقتصاد مقاومتی و خودکفایی کشور گفت: وزارت علوم ۷۰ طرح در حوزه اقتصاد مقاومتی به ستاد اقتصاد مقاومتی ارایه داده است.

وی افزود: ۴ طرح از طرح های ارایه شده به ستاد اقتصاد مقاومتی به تصویب رسیده است و برنامه های عملی هم ابلاغ شده است.

وزیر علوم فناوری و اطلاعات کشور افزود: یکی از طرح های تصویب شده سامان دهی مراکز اموزش عالی ٬ بحث اموزش کیفی٬ بین المللی کردن دانشگاه ها٬ توجه به امر پژوهش و فناوری و توسعه شبکه های ازمایشگاهی کشور است که با موضوع اقتصاد مقاومتی تصویب شده است.

فرهادی گفت: از وظیفه های مهم وزارت علوم بحث گفتمان سازی توسعه و توزیع طرح های مرتبط با اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد مقاوم است که درون زا ٬ برون نگر است٬ خاطرنشان کرد: جایگاه ان حوزه علمی پژوهش دانشگاه ها و پارک های علمی و فناوری است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.