مهم ترین هدف صندوق زمین و ساختمان، خروج بازار مسکن از رکود است

خروج بازار مسکن از رکود ، مهم ترین هدف صندوق زمین و ساختمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عضو کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این مطلب گفت : صندوق زمین و ساختمان یکی از راه های جذب سرمایه های خرد و کلان است و این فرصت را فراهم می آورد که افراد با درآمد کم هم بتوانند در این صندوق سرمایه گذاری کنند و بسترسازی مناسبی برای اقشار با درآمد متوسط است.

عامری فرد در ادامه افزود: در شرایطی که اقتصاد کشور نیاز به تامین مالی برای منابع و اشتغال دارد، روش های واریزی مختلفی برای تامین این نیاز وجود دارد که اوراق بهادار، صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله، صندوق سرمایه گذاری نوآورانه، اسناد خزانه اسلامی، اوراق تجاری اسلامی در بازار از جمله آن روشها است.

عضو کمیسیون امور اقتصادی شورای شهر مشهد در رابطه با مزایای صندوق زمین و ساختمان خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط تورم و رکود ، بسیاری از افراد قدرت ریسک  سرمایه گذاری در هر جایی را ندارند و صندوق زمین و ساختمان که یکی از ابزارهای نوین بانکی به حساب می آید این فرصت را فراهم آورده که مردم با اطمینان سپرده گذاری نمایند.

او درباره مزایای این صندوق اظهار داشت : تضمین تامین مالی به موقع؛ مدیریت پروژه، انعطاف پذیری مالی متناسب با شرایط بازار ، معافیت مالی، پس انداز تدریجی مردم به منظور خرید واحد مسکونی با حفظ قدرت، امکان خرید و فروش واحد ها ، حفظ نقدشوندگی واحد های صندوق توسط بازار گردان، متوقف نشدن پروژه ها به دلیل مشکل تامین مالی برخی از سرمایه گذاران از جمله مزایای صندوق زمین و ساختماناست.

عامری فرددر ادامه تصریح کرد: شهروندی که قصد ساخت و ساز دارد اما با کمبود نقدینگی مواجه است، بابت طلب خود می تواند قطعه ای از زمین خود را به شهرداری بدهد و زمانی که ساخت و ساز رونق بگیرد، افراد زیادی مشغول به کار می شوند و مشکل معیشت عده ای حل خواهد شد در نهایت اشتغال نیز ایجاد خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در این صندوق ها مجوز های نظارتی صورت می گیرد که نشان دهنده ی افزایش ضمانت کار بوده و هرگونه سهام از طریق بانک و بیمه تضمین می شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار