میزان بارش استان در ماه‌‏های مرداد و شهریور در حد میانگین بلندمدت و دمای هوا تا یک درجه بیشتر از نرمال بلندمدت پیش‏‌ بینی می ‌‏شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: انتظار می ‏‌رود بارش فصل پاییز در بیشتر نواحی کشور کمتر از میانگین بلند مدت باشد و با تأخیر آغاز شود که لازم است برنامه‌ریزی‏‌های لازم برای مواجهه با کمبود آب و انرژی در کشور اندیشیده شود.

نوربخش داداشی با بیان اینکه میانگین بارش سال زراعی امسال (۹۵-۹۴) تا یکم مرداد مازندران نسبت به میانگین بلندمدت حدود ۱۸ درصد و نسبت به مدت مشابه سال زراعی پارسال، حدود ۱۰ درصد بیشتر بوده است، افزود: میزان بارش سال زراعی امسال استان نسبت به بلندمدت تنها در ایستگاه‌‏های کوهستانی بلده و کیاسر به ترتیب حدود ۱۳ و یک درصد کاهش یافت.

وی گفت: بیشترین افزایش نیز به‌ ترتیب در رامسر حدود ۳۶، گلوگاه ۳۵، قراخیل قائم ‌شهر ۲۴، آمل ۲۳، نوشهر ۲۱ و دشت ‌ناز ۲۰ درصد در مناطق ساحلی و جلگه‏‌ ای رخ داده است.

مدیرکل هواشناسی مازندران افزود: میانگین دمای هوا استان در دوره سه ماهه مرداد، شهریور و مهر سال ۹۵، تا یک درجه بیشتر از نرمال بلندمدت پیش ‏‌بینی می‌‏ شود.

داداشی با بیان اینکه تیر پارسالیکی از کم ‌بارش‏‌ترین ماه سال در مازندران است، گفت: تیر امسال به لطف نزولات جوی در دهه دوم و ابتدای دهه سوم با افزایش حدود ۶۰ درصدی بارش نسبت به بلندمدت آغاز شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.