مدیرکل راه‌آهن منطقه خراسان از برقراری ارتباط مستقیم ریلی دو شهر خرمشهر و ماهشهر با مشهد خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدهادی ضیایی مهرگفت: برقراری ارتباط ریلی با هدف تسهیل سفرهای تابستانی صورت می گیرد.

وی افزود: در شبانه‌روز 86 رام قطار مسافری از 26شهر و مرکز استان برای جابه‌جایی 35 هزار و 600 مسافر و زائر به مشهد سیر می‌کنند.

ضیایی مهر با بیان اینکه راه‌‌آهن مسیر مشهد، پرترددترین مسیر ریلی کشور است، افزود:‌ ‌هر ساله در ایام تابستان 50 درصد سفرهای ریلی کل کشور به مقصد مشهد مقدس برنامه‌ریزی می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن منطقه خراسان با اشاره به طرح های بهره‌برداری شده ریلی خراسان رضوی گفت: ‌بهره‌برداری ازطرح توسعه و افزایش ظرفیت راه‌آهن مشهد به منظور افزایش سه سکو و6 خط پذیرش و اعزام موجب شد، تعداد سکوها به 7 عدد و خطوط پذیرش و اعزام به 13خط افزایش یابد.

ضیایی مهر افزود:همچنین با بهره‌برداری از طرح سیستم بلک میانی(هوشمند سازی ترافیک) با

اعتباری حدود 300 میلیارد تومان، ظرفیت مسیر راه‌آهن تهران-مشهد به بیش از 2 برابر افزایش می‌یابد.

مدیرکل راه‌آهن منطقه خراسان گفت: از ابتدای سال 95 تا ماه قبل، تاخیر از مبدأ مشهد به سایر نقاط کشور با 89 درصد کاهش از متوسط سه دقیقه به 21ثانیه در هر قطار کاهش یافته است و برای قطارهای ورودی به ایستگاه مشهد نیز تأخیرها 37 درصد کاهش یافته است.

ضیایی مهر با اشاره به اقدامات انجام گرفته در بخش ناوگان و ورود قطارهای پنج ستاره به این مسیر پرتردد گفت‌: ‌امسال برای افزایش رفاه حال مسافران در 3 سطح آماده خدمات‌رسانی هستیم، البته قطارهای پنج ستاره از نظر واگن هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند، بلکه سطح خدمات آنها با یکدیگر متفاوت است.

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.