مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور گفت:‌ روزانه ۲۰ الی ۳۰ تن شیر گناباد توسط تعاون روستایی خریداری می شود.

خریداری روزانه ۳۰ تن از شیر تولیدی گناباد توسط تعاون روستاییبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حسین صفایی، در حاشیه بازدید از وضعیت کشاورزی و دامپروی گناباد گفت: در سیستم کشاورزی متاسفانه بیشترین ضرر را تولید کننده و بیشترین سود و منفعت را واسطه ها دریافت می کنند و با این شرایط حمایت دولت از این سیستم مشکلات این حوزه را برطرف نمی کند و فقط به صورت مقطعی رفع کننده مشکلات است.

وی اظهار کرد: مردم در کشاورزی روستایی نباید تسلیم شرایط شوند و منفعل به شرایط نگاه نکنند بلکه باید سیستم تولید تا مصرف را به وسیله تشکل ها و اتحادیه ها مدیریت کنند.

صفایی برنامه کوتاه مدت سازمان تعاون روستایی برای مشکلات کشاورزی و دامداری روستایی را خرید تضیمی محصولات عنوان کرد و تصریح کرد: خرید تضمینی محصولات با تدارک منابع و تجهیز مراکز خرید برای ۲۴ محصول زراعی و باغی که مشمول خرید تضمینی هستند، انجام شده است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور به خرید تضمینی روزانه ۲۰ الی ۳۰ تن شیر مازاد گناباد اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مهمترین مشکل دامداران گنابادی در فروش شیر است و با توجه به اینکه گناباد شیر مازاد بر مصرف واحدهای صنعتی خود را به استان های مجاور صادر می کند، لذا ایجاد سهمیه برای خرید تضمیی شیر وجود دارد.

صفایی ادامه داد: قیمت هرکیلو شیرخام با بار میکروی زیر ۱۰۰ هزار و چربی حداقل ۳/۲ درصد ۱۴ هزارو ۴۰۰ ریال می باشد که با توجه به چربی و بار میکروبی این قیمت متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: خرید تضمینی شیر دامداران گنابادی سبب رسیدن سریعتر دامداران به نقدینگی می شود همچنین با توجه به خرید شیر میزان شیر بازار کاهش و این به نفع دامداران است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.