رییس پایگاه انتقال خون کاشان از اهدای خون حدود 4 هزار نفر از 5 هزار مراجعه‌کننده به این پایگاه انتقال خون در چهار ماهه نخست امسال خبرداد.

رییس پایگاه انتقال خون کاشان، به مناسبت هفته انتقال خون(7 تا 12 مرداد) در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبر نگاران جوان از اصفهان، گفت:این چهار هزار نفر موفق به اهدای یک میلیون و 800 هزار سی سی خون برای تهیه 10 هزار واحد فرآورده های مختلف خونی از جمله پلاسما، پلاکت و کرایو(فاکتور 8) شدند.
حسین اعتمادی، با اشاره به اینکه نود و هفت و نیم (5/97) درصد از این اهداکنندگان آقایان و دو و نیم (5/2) درصد آنها زنان هستند افزود: 56 درصد از خون‌دهندگان در کاشان داوطلبین مستمر این مرکز هستند.
وی،با تاکید بر اینکه شاخص اهدای خون در کاشان بالاتر از میانگین کشوری است یعنی به ازای هر هزار نفر 30 نفر خون اهدا می‌کنند افزود: استاندارد کشوری شاخص اهدای خون دو و هفت دهم(7/2) و شاخص استانی آن دو و هشت دهم(8/2) است.
به‌گفته‌وی، با توجه به اینکه پلاکت بیشترین مصرف فرآورده‌های خونی را دارد 80 درصد پاسخگویی به پلاکت در شهرستان کاشان است.
رییس پایگاه انتقال خون کاشان،مصرف رایگان خون اهدایی شهروندان کاشانی برای بیماران در مراکز درمانی این شهرستان به خصوص بیماران خاص از جمله تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی لوسمی و سرطانی را خاطرنشان‌کرد و گفت:مازاد خون و فرآورده‌های تولیدی این پایگاه از طریق مرکز استان به مراکزی که نیاز داشته باشند ارسال می‌شود.
اعتمادی، با اشاره به اینکه پایگاه انتقال خون کاشان بزرگترین پایگاه استان بعد از اصفهان است گفت: 380شهروند کاشانی در هفته انتقال خون نیز به این پایگاه مراجعه‌کردند که 300 نفر از آنها موفق به اهدای خون شدند.
وی،در ادامه با تقدیر از مشارکت فعال مردم ایثارگر و نوع دوست کاشان و آران و بیدگل و سایر توابع این شهرستان در امر حیاتی اهدای خون گفت: به یمن و برکت حضور پرشور مردم در این امرحیاتی ذخیره خونی این مرکز در حد ایده‌ال می‌باشد و هیچگاه مشکل کمبود خون و یا پلاسما نداشته‌است.
به‌گفته‌وی، کاشان آمادگی خود را جهت ارسال خون و فرآورده‌های خونی به سایر مراکز موردنیاز اعلام می‌کند.
اعتمادی، با اشاره به اینکه هر واحد (450 سی سی) خون جان سه نفر را نجات می‌دهد گفت: افرادی که از سلامتی کامل برخوردارند از سن 18 تا 60 سال با ارائه کارت ملی به شرط واجد شرایط سلامتی (وزن 50 کیلوگرم) می‌توانند با حضور در مراکز و پایگاه‌های انتقال خون علاوه بر رفع نیاز حساس و اساسی بیماران به همنوعان خود حیات دوباره ببخشند.
وی، تعداد اهدای خون را برای بانوان 3 دفعه و آقایان چهار دفعه در سال دانست و گفت:داوطلبین مستمرخون تا 65 سالگی نیز می‌توانند اهدای خون داشته‌باشند.
به‌گفته‌وی، دو مرکز خون در میدان قاضی اسدالله و خیابان اباذر در کاشان هر روز ساعت 7 تا 12 ظهر اقدام به خون‌گیری می‌کنند.
اعتمادی در پایان با تقدیر و تشکر مجدد از همکاری صمیمانه مردم متدین کاشان در امر مهم و حیاتی اهدای خون گفت:انتظار می‌رود همشهریان بزرگوار همکاری خود را همچنان با سازمان انتقال خون ادامه دهند چرا که با گسترش و توسعه  مراکز درمانی شهرستان به خصوص دایر شدن بخش جراحی قلب. نیاز به خون و فرآورده‌های خونی نیز روزبه‌روز در حال افزایش است و تعداد زیادی از بیماران خاص  از جمله  تالاسمی ، دیالیزی ، هموفیلی و لوسمی می‌توانند از خدمات این سازمان به صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار