مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت : ازهر هزار نفر اصفهانی 27 نفر اهدا کننده خون هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجید زینلی در سالروز تاسیس انتقال خون و روز ملی اهدای خون در کشور میانگین اهدا کنندگان خون را درکشور از هر هزار نفر 24 نفر اعلام کرد و گفت:درحالیکه اصفهانی ها ازاین شاخص کشوری پیشتاز هستند.
وی استقبال اصفهانی در کمک به نوعدوستان خود را خوب ارزیابی کرد و افزود:55 درصد ازاهداکنندگان خون در استان اصفهان مستمر هستند درحالیکه شاخص اهدا کنندگان مستمر خون کشور 51درصد است.
وی بابیان اینکه اداره کل انتقال خون استان اصفهان درجایگاه سوم کشور قرار دارد گفت: در کلانشهر اصفهان تنها دو مرکز انتقال خون فعال است وجمعیت در دسترس برای شرکت در اهدای خون کم است ونیازمند مشارکت بیشتر خیران برای احداث مراکز انتقال خون است.
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان مشارکت مردان در اهدای خون را 97 درصد اعلام کردو افزود: نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می دهند درحالیکه سه درصد از این جمعیت در زمینه اهدای خون مشارکت دارند. 
مجید زینلی افزود: با اهدای یک واحد خون نوعدوستان  جان سه نفر نجات می یابد.
وی خون های اشعه دیده ، پلاکت فرز وخون های فیلتر شده برای بیماران تالاسمی را از  محصولات نوین و به روز دنیا استحصال شده  از خون های اهدایی به مراکز انتقال خون برشمردو گفت: فرآورده های خونی استحصال شده علاوه بر تامین مراکز درمانی این  استان به خوزستان ارسال می شود.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.