جشنواره و مسابقه نقاشی کودک «همیار بازیافت» در محل باغ هنر آبادان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری آبادان در حاشیه برگزاری این جشنواره گفت: این اقدام به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان آبادانی با راههای اصولی حفظ محیط زیست و تفکیک بهینه پسماندها و توسط واحد آموزش های شهروندی این معاونت و همکاری کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر و همراهی سازمان مدیریت پسماند برگزار شد.

محمود تیلا ضمن تاکید بر اهمیت بهره گیری از توان و ظرفیت کودکان برای ارائه آموزش تفکیک زباله از مبدا افزود: با توجه به علاقمندی کودکان به فعالیت های اجتماعی بایستی از این پتانسیل و علاقه در جهت آموزش خانواده ها در زمینه های مختلف بهره برد.

وی از توجه به محیط زیست، پاسداشت آن و فرهنگ سازی تفکیک پسماندها به عنوان هدف اصلی از از اجرای این جشنواره با شعار "طبیعت بدون زباله زیباست" نام برد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری آبادان با بیان اینکه در راستای آموزش این فرهنگ، «هنر» را به عنوان فاخرترین زبان برای آموزش در این جشنواره انتخاب کردیم، گفت: با آغاز فعالیت هایی این چنینی، سعی داریم تا هرچه بیشتر در حوزه فرهنگ سازی گام بر داریم.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر آبادان نیز برگزاری چنین جشنواره هایی را یکی از راههای تشویق و ترغیب شهروندان آبادانی برای تفکیک پسماندها دانست و افزود: برگزاری جشنواره همیار بازیافت سبب یادگیری و آگاه سازی کودکان درباره تفکیک از مبدا پسماندهای شهری و همچنین افزایش سطح آگاهی والدین و شهروندان می شود.

سمیرا کردی زاده، هدف از برگزاری جشنواره های آموزشی را افزایش سطح مشارکتهای شهروندان در حفظ محیط زیست عنوان کرد و گفت: آموزش به کودکان بایستی به طور ویژه مد نظر قرار گیرد تا نگاه آنها نسبت به پسماند تغییر کند و این مواد را به طور صرف دور ریختنی ندانند و با تفکیک زباله ها از مبدا نیز بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.