پروژه های زیست محیطی در شادگان تکمیل شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛ فرماندار شادگان در جلسه ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار در شهرستان بر لزوم  فعال کردن و تکمیل پروژه های زیست محیطی در سطح  شهرستان تاکید کرد و گفت: در خصوص اولویت دادن به پروژه های زیست محیطی در کمیته برنامه ریزی شهرستان اعلام آمادگی می کنیم و ضروری است دستگاههای اجرایی که در خصوص محیط زیست پروژه دارند در اسرع وقت آنها را به فرمانداری ارسال کنند.

فرج اللهی همچنین به پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد طرح انتقال آب از رودخانه کارون به تالاب بین المللی شادگان اشاره کرد و افزود: در طرح انتقال آب رودخانه کارون به تالاب شادگان جهت انتقال ۱۵۰ میلیون متر مکعب  به عنوان حق آبه تالاب طراحی شده و برای تکمیل این طرح و تامین اعتبار این  پروژه اولویت خاصی در نظر گرفته شده است.

وی همچنین  استفاده از ظرفیت روحانیون و طلاب در جهت فرهنگسازی زیست محیطی، تعیین تکلیف ساختمان گردشگری روستای صراخیه و لزوم ضرورت اجرای آیین نامه مقابه با پدیده گرد و غبار توسط ادارات و دستگاههای مرتبط شهرستان را مورد تاکید قرار داد.

فرماندار شادگان بر ضرورت جلوگیری از صید بی رویه پرندگان و صید ماهی های بومی در تالاب بین المللی شادگان تاکید کرد و گفت: ضروری است با جدیت و قاطعانه با متخلفان  برخورد شود تا تالاب بین المللی شادگان همچنان زیبا و جذاب ماندگار شود.

مراسم بزرگداشت روز جهانی تالاب در بهمن ماه سال جاری به همت اداره کل محیط زیست استان خوزستان، سازمان آب و برق استان خوزستان و فرمانداری شادگان در محل گردشگری تالاب بین المللی شادگان با حضور مهمانان استانی، کشوری و خارجی برگزار می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.