یک قلاده کفتار راه راه که بر اثر تصادف با خودرویی در محور شاهرود- طرود آسیب دیده بود، برای درمان به اداره حفاظت محیط زیست شاهرود انتقال داده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شاهرود ؛ رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شاهرود از برخورد یک قلاده کفتار ماده با خودروهای عبوری خبر داد و گفت: بهبودی این کفتار بالغ به دلیل جراحات زیاد در هاله ای از ابهام است.
صمد جلالی ضمن تشریح حادثه برخورد خودرو با ماده کفتار بالغ در شاهرود افزود: این کفتار که در محور طرود-شاهرود نزدیکی روستای قلعه نو خالصه با خودروهای عبوری برخورد کرد که با اطلاع رسانی خوب مردم بلافاصله نیروهای محیط زیست در محل مستقر شده و به بررسی جزئیات و امداد رسانی پرداختند.
وی افزود: این کفتار ماده که از ناحیه سر و دست دچار جراحت شدید شده بود به اداره محیط زیست منتقل شد که بلافاصله تحت درمان و مراقبت قرار گرفت که امیدواریم با معالجه فوری و به موقع این کفتار بهبود حاصل پیدا کند.
رئیس اداره محیط زیست شاهرود با اشاره به علت تصادفات متعدد کفتارها با خودروهای عبوری، تصریح کرد: کفتار یک حیوان لاشه خوار محسوب می شود به همین سبب به خاطر تغذیه از لاشه و مواد غذایی در حاشیه جاده ها تردد می کند که این امر خطر بروز تصادفات این حیوان را با خودروهای عبوری بیشتر می کند.
جلالی گفت : کفتار از خانواده سگ سانان  و یک حیوان شبگرد به شمار می رود که بیشتر در شب تا طلوع صبح فعالیت می کند دارای آرواره های بسیار قوی و دست ها بزرگتر از پاها و رژیم غذایی گوشت و گاها میوه خواری است.
وی افزود: جاده های منتهی به ورودی شهر به خصوص در قسمت های کویری نیازمند توجه رانندگان عبوری از مناطق است که باید تدابیری اندیشه شود تا از بروز حوادث این چنینی و از بین رفتن گونه های جانوری در منطقه غنی حیات وحش شاهرود ممانعت کنیم.
انتهای پیام/ر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.