اصفهان؛

دختران نوش‌آبادی میلاد بانوی کرامت را به بزم نشستند

جشن بزرگ ولادت کریمه اهل‌بیت(ع)حضرت فاطمه معصومه(س) ویژه بانوان در مصلی شهر نوش‌آباد برگزارشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،مسوول پایگاه مقاومت بسیج اسماء خواهران شهر نوش‌آباد، شامگاه چهارشنبه 13 مرداد در حاشیه برگزاری این جشن در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: این مراسم جشن میلاد به‌مناسبت میلاد اخت‌الرضا(ع)، شناسایی شخصیت و سیره اخلاقی حضرت فاطمه معصومه(س) و معرفی الگوی برتر در فرهنگ اسلامی به دختران برگزارمی‌شود.

مرضیه سادات رضاپور،برگزاری این مراسم جشن با مدیریت پایگاه‌های بسیج خواهران السما و الزهرا(س) و همکاری ستاد نماز جمعه شهر نوش‌آباد رایادآورشد و  افزود: تلاوت قرآن، پخش سرود جمهوری ایران، دکلمه‌خوانی، اجرای مسابقه، تواشیح، نمایش، سخنرانی خانم مقنی و اهدای جوایز به حافظین نوجوان قرآن فعال در حلقه صالحین از جمله برنامه‌های این مراسم جشن است.

وی، با تاکید بر  شخصیت والای حضرت فاطمه معصومه(س) گفت:آن حضرت دارای القابی چون طاهره، حمیده، نقیّه، سیده، رضیه و اخت الرضا(ع) می‌باشدکه در زیارتنامه آن حضرت نیز به نام‌های صدیقه و نساء العالمین نیز آمده‌است.

به گفته‌وی،حضرت فاطمه معصومه علاوه بر آنکه سرچشمه خوبی‌ها و کمالات بی‌حد است از منسوبین سه امام معصوم می باشد که تکریم و احترام او گرامیداشت جایگاه بلند خاندان پیامبر(ص)، به‌ویژه مقام امامان شیعه حضرت موسی بن جعفر(ع)، علی بن موسی(ع) و محمد بن علی امام جواد(ع) است.

رضاپور،تصریح‌کرد:دختر موسی بن جعفر(ع) در تحت تربیت پدر بزرگوار و برادر گرامی‌اش حضرت رضا(ع) به مقام والایی رسید و در پاسخگویی به پرسشهای مراجعین به درجه‌ای دست یافت که مطابق نقل ابن العرندس حضرت موسی بن جعفر(ع) به او کلام «فداها ابوه» را ارزانی داشت.

به‌گفته‌وی، حضرت فاطمه معصومه(س) مولود بیت وحی و تنزیل و نشأت گرفته از سلسله امامت و عصمت است  که ریشه جانش سیراب‌شده به ولایت معنوی می‌تواند به اذن پروردگار با نفوذ و تأثیر در عمق نفوس مستعد و شیعیان و دوستدارانش همچون امامان معصوم سبب تغییر و تحوّل شود و در رفع گرفتاری‌ها و برآوردن حوائج و اصلاح امور ملتمسین آن حضرت اثری مستقیم داشته باشد.

شایان ذکر است:پایگاه مقاومت بسیج خواهران اسما و الزهرا(س)شهر نوش آباد حدود 1300 نفر عضو عادی و فعال است که هر هفته جلسات عمومی بسیج و حلقه‌های صالحین و فوق برنامه‌ها را در ایام مناسبتی از جمله هفته بسیج، ماه محرم، ایام فاطمیه، دهه فجر و دیگر مناسبت های ملی، مذهبی و تاریخ انقلاب برگزار می‌کند.

حضرت فاطمه معصومه(ع) دخت بلند اختر امام موسی بن جعفر(ع) است که در ماه ذیقعده دیده به جهان گشود این ماه برای مادرش نجمه خاتون شادی بخش و وصف ناشدنی است، زیرا در یازدهمین روز سال 148 هـ.ق خداوند حضرت رضا را به او عنایت کرد و روز اول ذیقعده سال 173 بعد از 25 سال در مدینه منورّه(9) چشمش به تولد دختری از خاندان رسالت که امام صادق بشارت آمدنش را داده بود روشن گردید.




انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار