دستفروشان در سطح شهرستان آبادان ساماندهی می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان گفت: 250 نفر از دستفرشان این شهرستان با همکاری صندوق اعتباری مهر کارآفرین امید خوزستان و سازمان منطقه آزاد اروند ساماندهی می شوند.

عزیزالله شهبازی در نشست کارگروه اشتغال شهرستان آبادان فرمانداری ویژه آبادان افزود: مقدمات ساماندهی یک هزار نفر از طریق صندوق اعتباری مهر کارآفرین امید خوزستان فراهم شده است که در فاز اول این طرح 250 نفر در مکانی در ابتدای شهر آبادان ساماندهی می شوند.

وی گفت:با توجه به نزدیکی مکان مورد نظر به گیت های در حال ساخت سازمان منطقه آزاد اروند و مسکن مهر پیش بینی می شود این مکان رونق خاصی به خود گیرد که لازم است برای شناسایی و ساماندهی دستفرشان در این مکان اقدام لازم صورت گیرد.

فرماندار ویژه آبادان بر لزوم راه اندازی مکان جدید استقرار دستفروشان در مدت زمان یک ماه پس از جلسه تاکید کرد و افزود: کار گروهی متشکل از سازمان منطقه آزاد اروند، شهرداری، اصنفاف و برخی از اداره های مرتبط تشکیل و نسبت به شناسایی دستفروشنان و ساماندهی آنها اقدام کنند.

شهبازی گفت: متاسفانه دستفروشی در برخی از مناطق شهر چهره خوبی ندارد و لازم است به طور جدی دستفروشان ساماندهی شوند.

وی بر جانمایی مناسب بازارچه های دستفروشان سطح شهر در فازهای بعدی را خواستار شد و افزود:متاسفانه در گذشته به علت مکان یابی غلط و غیر کارشناسی در احداث برخی از ساختمان ها همانند ساختمان دانشگاه پیام نور سرمایه های دولت راکد و بدون استفاده مانده است.

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه از ساماندهی بازارچه یادمان عملیات والفجر8 اروندکنار با کمک صندوق اعتباری مهر کارآفرین خبر داد.

جلیل مختار افزود:طبق توافق صورت گرفته با صندوق مهر کارآفرین و مجوز فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان این بازارچه ظرفیت اشتغال مستقیم برای 300 نفر از جوانان بومی محلی را فراهم می کند.

وی ساماندهی سریع دستفروشان در سطح معابر آبادان را خواستار شد و گفت: برخی از افراد جامعه به دلیل نداشتن سرمایه کافی یا امکانات لازم برای گذران امور زندگی به دست فروشی روی می آورند که نیاز است برای شناسنامه دار کردن و ساماندهی آنها اقدام شایسته ای صورت گیرد.

مختار افزود:دست فروشان به علت بیکاری و نداشتن محلی برای استقرار، اقدام به دست فروشی در سطح شهر و بخصوص در هسته مرکزی شهر می نمایند که نیاز است بازارچه های محلی درخصوص ساماندهی دستفروشان سطح شهر و به منظور رفاه حال شهروندان و حفظ اشتغال ارائه کرد.

رئیس صندوق کارآفرینی امید استان خوزستان نیز از ارائه تسهیلات به طرح های اشتغال زایی خلاقانه و مبتکرانه در استان خبر داد و گفت:این صندوق برای ساماندهی دستفروشتان در بخش های عرضه مواد غذایی، پوشاک و لوزام بهداشتی و آرایشی تسهیلات بانکی ارائه می دهد.

مهدی امرایی افزود: تسهیلات قرض الحسنه به افراد دستفروش متقاضی شرکت در طرح ساماندهی دستفروشان آبادان اعطا می شود.

وی گفت:صندوق حمایت از کارآفرینی امید از کسب وکارهای خرد و کوچک حمایت های بسیاری انجام می دهد و سقف تسهیلات قابل توجهی برای آنها در نظر گرفته است.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.