رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: رسالت ما در شورای اسلامی شهر آبادان ایجاب می‌کند تصمیم اساسی درباره دستفروشان گرفته شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛خلیل جنامی افزود: سد معبر پدیده جدیدی نیست و امروزه مدرن شده و دلیل این امر هم استقبال و خرید شهروندان از دستفروشان است.

وی گفت: شهرداری در گذشته یک مرکز خدماتی محسوب می شد اما امروزه به عنوان یک مرکز فرهنگی، اجتماعی و خدماتی است.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با بیان اینکه ساماندهی دستفروشان اقتصاد آبادان را ارتقا می دهد، تصریح کرد: در یک نگاه باید دستفروشان ساماندهی شوند زیرا مغازه داران ضمن پرداخت عوارض و کسب جواز به صورت قانونی در حال فعالیت هستند و در مقابل آن یک عده دستفروش از سر ناچاری ضمن تحمل بسیاری از مشکلات در پی کسب روزی حلال برای خانواده خود است.

جنامی افزود: ایجاد بازارچه های محلی و ساماندهی دستفروشان شاید بتواند در مقطعی از مشکلات بکاهد اما راه اصلی محسوب نمی شود و ما نمی توانیم نسبت به دستفروشان، بی تفاوت باشیم.

وی با بیان اینکه دستفروشی و سد معبر در تمام کشور وجود دارد، گفت: این پدیده در شهر آبادان به دلیل جمعیت متراکم و بافت تاریخی بیش از سایر شهرستان ها بروز می کند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان در ادامه با اشاره به وانت بارهایی که طی ماه های گذشته ظاهر آبادان را نامناسب کرده اند، تاکید کرد: علاوه بر سد معبر و دستفروشان، مسائل دیگری از جمله حضور وانت بارها در حاشیه خیابان ها که چهره بدی به شهر داده است نیز از مشکلات مهم ما محسوب می شود که در تلاش هستیم با برنامه ریزی، از ادامه فعالیت شان به صورت فعلی جلوگیری کنیم.

جنامی با تاکید بر اینکه در بخش زیادی از معابر‌ عمومی اقدامات مفیدی صورت گرفته است، گفت: رسالت ما در شورای اسلامی شهر آبادان ایجاب می‌کند تصمیم اساسی درباره دستفروشان گرفته شود.

وی در ادامه به نشست هم اندیشی شورای اسلامی شهر آبادان و نمایندگان این شهر در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: شامگاه چهارشنبه هفته گذشته این نشست برای اولین بار در محل شورای اسلامی شهر آبادان و در فضایی صمیمی اتفاق افتاد که می توان از آن به عنوان یکی از بهترین جلسه های این شورا نام برده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان توضیح داد: مشکلات آبفا، هنرمندان، ورزشکاران، اشتغال، شهرداری، سواحل اروند و بهمنشیر، حمایت از سرمایه گذاری در اقتصاد شهری، تامین محل مناسب برای بازار ماهی فروشان، احداث پلاتو، پیگیری احداث فرهنگسراهای جدید، احداث سالن های ورزشی، ساماندهی صنوف مزاحم، تکدی گری، کودکان کار، توسعه فاز دوم پالایشگاه آبادان و تامین منابع درآمدی برخی از موضوعاتی بود که در این نشست بررسی شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.