رستمیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ایجاد مراکز نگهداری از کودکان کار به تنهایی کافی نیست/برای بهبود شرایط این افراد چه می‌کنیم؟

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد مراکز نگهداری از کودکان کار به تنهایی کافی نیست و باید شرایط را برای پرورش موفقیت آمیزشان نیز فراهم کنیم.

ایجاد مراکز نگهداری از کودکان کار به تنهایی کافی نیست/برای بهبود شرایط این افراد چه می‌کنیم؟
علی رستمیان، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: تنها ایجاد مراکز نگهداری از کودکان کار و خیابان کافی نیست بلکه اینکه پس از اسکان دادن به آنها چه برنامه هایی را در راستای بهبود شرایطشان انجام خواهیم داد، اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه مراکز نگهداری از کودکان کار باید متناسب با مبادی قانونی باشد، افزود: قانون حمایت از کودکان کار و خیابان با هدف بهبود شرایط این افراد از لحاظ اصلاح رفتارهای تربیتی، ادامه تحصیل ، آموزش کار و حرفه و بدنبال آن ایجاد اشتغال تدوین شد که در اجرای این اهداف سازمان های متولی موظف به حمایت و پیگیری جدی هستند.

رستمیان ادامه داد: نیروی انتظامی، وزارت درمان و آموزش پزشکی، وزارت کشور ،مدیریت شهری، سازمان بهزیستی، وزارت دادگستری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بیمه خدمات درمانی، صدا و سیما، هلال احمر، کمیته امداد و آموزش و پرورش، نهادها و سازمان های متولی رسیدگی به کودکان کار و خیابان هستند.

وی با بیان اینکه پدیده کودکان خیابانی یکی از معضلات گریبانگیر کشورهای درحال توسعه از جمله ایران است، تاکید کرد: با توجه به اینکه پدیده کودکان کار خیابان یکی از آسیب های اجتماعی به شمار می آید، برنامه ریزی و تدوین کار کارشناسانه برای پیشبرد موفقیت آمیز رشد و تربیتشان، از اهمیت ویژه ای برخورداراست.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه بدلیل فشار و سختی زندگی این افراد، فرایند تکامل شخصیتشان به گونه ای متفاوت با افراد عادی شکل گرفته است که این امر توجه و دقت ویژه ای را در خصوص چگونگی برخورد و آموزش به آنان می طلبد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار