ترامپ در تلاش است با انجام هر اقدامی، حمایت دوباره جمهوری خواهان را به دست آورد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز؛ دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه، در واکنش به نیاز فوری برای سرو سامان دادن به وضع نامزدی و آرای رو به کاهش خود، روز پنج شنبه تلاش کرد دوباره بر تهدیدات خودش مبنی بر قطع حمایت از صاحب منصبان برجسته جمهوری خواه، از جمله پال رایان، رئیس مجلس تمرکز کند. 

ترامپ و یار انتخاباتی او مایک پنس در تلاشی ناشی از خشم، برای پشت سر گذاشتن بحث و جدل ها باعث شدند ظرف دو روز، تفرقه جمهوری خواهان، بیشتر شود. مایک پنس بعد از این که در خصوص عدم حمایت ترامپ از رایان، موضعی برخلاف ترامپ گرفت، روز پنج شنبه نیز دوباره راه خود را ادامه داد و در گفتگو با تلویزیون دبلیو تی کِی آر در نورفولک گفت از شرکت جان مک کین و کلی آیوت در انتخابات مجدد، پشتیبانی می کند.

وی که در ابتدای مصاحبه، موضعی مبهم را اتخاذ کرده بود در پاسخ به این پرسش که آیا حامی آن دو است یا خیر گفت: «معلوم است از مک کین و آیوت و همه افراد بالیاقت جمهوری خواه پشتیبانی می کنم.» 

ترامپ در سفرهای خود به ایالت یکدست دموکرات مین، دچار سرخوردگی شد و در پورتلند که جایگاه لیبرال هاست، معترضان جوانی که نسخه های کوچک قانون اساسی را در دست داشتند، بارها سخنان او را قطع کردند. این اقدام آن ها اشاره ای به توهین های ترامپ به خانواده خان بود که خشم بسیاری را برانگیخته است. 

ستاد انتخاباتی ترامپ در طول هفته گذشته با بحران روبه رو بوده است. از هنگامی که ترامپ به خانواده خان توهین کرد، بخش زیادی از جمهوری خواهان، علیه او موضع گرفتند. روز پنج شنبه، نشانه های ضعیفی از بهتر شدن اوضاع بین ترامپ و حزب جمهوری خواه مشاهده شد. ترامپ تحت فشار شدیدی است تا بتواند بخشی از اعتبار از دست رفته خود در ایالت های بینابینی را دوباره به دست آورد. ترامپ در نظرسنجی های کشوری که هفته گذشته منتشر شد، از کلینتون عقب افتاده است. 

طبق نظرسنجی دانشگاه سافولک، ترامپ در فلوریدا به میزان 6 درصد از کلینتون عقب افتاده است. در نظر سنجی دانشکده فرانکلین و مارشال نیز وی 11 درصد عقب تر است. نظرسنج های تلویزیون های محلی در نیوهمپشایر و میشیگان نشان داد ترامپ در هر دو ایالت از کلینتون عقب تر است. 

ترامپ در صحبت های روز پنج شنبه خود، تلاش کرد اختلافات خود و رایان را کاهش دهد و او را «فرد خوبی» نامید و مانع از این شد که جمع هوادارانش، رایان را هو کنند. در عوض، رایان هم گفت به حمایت خود از ترامپ ادامه می دهد و این مسئله را موضوع احترام به رای دهندگان خواند. 

با وخیم شدن وضع برای ترامپ، وی از روز دوشنبه، حملات تندتری به کلینتون انجام داده اس. وی در پنسیلوانیا، نامزد دموکرات ها را «شیطان» خواند و در مین، هنگامی که پال لوپیج، حامی اصلی اش، حین صحبت، کلینتون را «ملکه فساد» لقب داد، سخنان او را تایید کرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار