نشست رسانه‌ای «استندآپ کمدی آکادمیک کشور» برگزار شد

نشست رسانه‌ای «اولین استندآپ کمدی آکادمیک کشور» با حضور شهره لرستانی، علیرضا مسعودی و امیر کربلایی‌زاده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست رسانه‌ای «اولین استندآپ کمدی آکادمیک کشور» با حضور شهره لرستانی، علیرضا مسعودی و امیر کربلایی‌زاده برگزار شد.

در ابتدای این مراسم هر سه داور، توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های هنری خود در سال‌های قبل ارائه دادند.

در ادامه کیاداود اسفندیاری دبیر اولین دوره استندآپ کمدی ابراز داشت: یکی از دلایل برگزاری این برنامه، تکراری شدن شیوه اجرای استندآپ کمدی بود. استندآپ کمدی در کشور ما، باید وارد مرحله جدیدی می‌شد تا برای مردم جذاب‌تر باشد.

وی افزود: استندآپ کمدی در اصل باید بتواند با بیانی طنزگونه به مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی بپردازد. این موضوعات باعث شد که در خصوص استندآپ کمدی تحقیق شود. پس از تحقیقات، چند آگهی‌ برای استعدادیابی در این زمینه، منتشر شد. از متقاضیان آزمون گرفته شد تا تیمی متخصص برای استندآپ کمدی به وجود بیاید. در همین راستا قرار شد تیمی متخصص برای گرفتن آزمون از علاقمندان تشکیل شود که پس از تلاش‌های مداوم به این سه داور محترم رسیدیم.

در ادامه محمود احمدی رئیس دانشکده خبر در خصوص همکاری دانشکده خبر برای برگزاری استندآپ افزود: به عنوان یک خبرنگار قدیمی قبل از این ماجرا استندآپ کمدی را از دریچه یک خبرنگار مشاهده می‌کردم و فکر می‌کردم همه معنای استندآپ آن است که خبرنگار به عنوان پلاتو در گزارش خود استفاده می‌کند. بعدها که تحقیق کردم داستان به همین جا ختم نمی‌شود و متوجه شدم در تمام دنیا این بحث در حال فراگیری است به هر حال دانشکده خبر می‌تواند هسته مرکزی این اتفاق باشد.

سپهر آبروش دبیر کل این استندآپ کمدی گفت: من جزو اولین فارغ‌التحصیلان دانشکده خبر بودم. پس از جرقه اولیه این طرح در ذهنم مدتی بر روی آن کار کردم و طرح استندآپ کمدی با مدیران دانشکده خبر در میان گذاشتم و با موافقت آنها برای برگزاری اولین دوره روبرو شدم و پس از طی مراحل مختلف و تلاش شبانه روزی امروز شاهد آن هستیم که استعدادهای فراوانی در زمینه استندآپ کمدی در این طرح شرکت کردند و قرار است که در روز دوشنبه در فرهنگسرای اندیشه به اجرا بپردازم.

در ادامه سه داور از شاخصه‌های انتخاب استندآپ کمدی گفتند در ابتدا علی مسعودی ابراز داشت: معیار ما برای انتخاب المان‌هایی همچون نحوه اجرا، انتخاب سوژه، قدرت بیان و مسایلی از این دست است که یک اجرای اصولی و درست داشته باشد.

امیر کربلایی‌زاده در این خصوص گفت: استندآپ کمدی تعریف ساده‌ای دارد و آن این است که به انتقادی مسایل سیاسی اجتماعی و موضوعات مختلف با رفتاری طنزگونه بازگو می‌کند. مثلا در خصوص مسائل سیاسی شاید مسئولان ما هنوز به آن درجه نرسیدند که بشود در دریچه طنز به آنان نگاه کرد و یا حتی مسائل اجتماعی در این خصوص بدانیم که اگر بتوانیم مسایل مختلف جامعه را با بیان طنزگونه و به شیوه استندآپ در جامعه بازگو کنیم نتیجه بسیار خوبی حاصل می‌شود.

وی تصریح کرد: حتی بسیاری از روحانیون ما از استندآپ کمدی در زمینه اشاعه درست دین استفاده می‌کنند که بسیار مورد استقبال عموم مردم است. در تمام دنیا این موضوع رایج است البته نباید از این داستان نیز گذشت که در کشور ما دچار افراط و تفریط هستیم و نباید امروزه افراطی به استندآپ کمدی بپردازیم و سپس بعد از مدتی آن را فراموش کنیم.

همچنین شهره لرستانی در خصوص معیارهای انتخاب استندآپ کمدی برتر گفت: مسائل مختلفی در این انتخاب سهیم است که دو داور قبل به درستی به آن اشاره کردند اما در خصوص گویش‌های به کار برده شده توسط کمدین‌ها باید گفت که اگر به صورت درست و اصولی از لهجه‌های طوایف مختلف ایرانی استفاده شود هیچ مانعی وجود ندارد.


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار