جان کری در توضیح علت ارسال 400 میلیون دلار پول نقد به ایران اعلام کرد به علت نداشتن روابط بانکی با ایران، پول به صورت نقد به تهران فرستاده شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «جان کری» وزیر خارجه آمریکا که برای شرکت در مراسم افتتاحیه مسابقات المپیک به برزیل سفر کرده، در خصوص امنیت این مسابقات و مسائل حواشی انتقال 400 میلیون دلار پول به ایران با خبرنگار ان‌بی‌سی نیوز مصاحبه کرده است.

جان کری در پاسخ به سوالی مبنی بر ایمن بودن یا نبودن اقامت در ریودوژانیرو برای ورزشکاران آمریکایی، از غیرقابل‌پیش‌بینی بودن آینده سخن گفت و در ادامه با پرده برداشتن از واقعیتی جالب گفت: «تاکنون چنین امنیت و تلاشی برای هماهنگی ندیده بودم؛ ما با آنها همکاری می‌کنیم. مأموران امنیتی ما با دقت با آنها (مأموران امنیتی برزیل) هماهنگ شده‌اند.»

دولت آمریکا و برزیل تاکنون از حضور مأموران امنیتی آمریکایی در پایتخت این روزهای المپیک خبر نداده بودند.

مسئله امنیت مسابقات در شهر جرم‌خیز ریودوژانیرو، پس از حمله مسلحانه چهارشنبه شب به اتوبوس خبرنگاران چینی و کشته شدن 6 نفر از مردم محلی، به کانون توجهات بدل شد؛ ارتش پس از این واقعه در پایتخت برزیل مستقر شد و خیابان‌ها رنگ و بوی میدان جنگ به خود گرفتند.

در ادامه خبرنگار سوالی در خصوص دادن «باج» به ایرانیان برای آزادی 4 زندانی پرسید و گفت: چرا نظر بیشتر مردم آمریکا با نظر دولت این کشور در این ماجرا فرق می‌کند؟

جان کری با تکرار چند باره پاسخ مقامات آمریکایی گفت که این موضوع توسط تیمی مجزا از تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای پیگیری شده و پرس و جوی شخصی کری از آنها ثابت کرده که آزادی 4 تبعه آمریکایی، ارتباطی با دادن 400 میلیون دلار به ایرانیان نداشته است.

خبرنگار از کری پرسید که چرا پول را به صورت نقد به ایران فرستادید که این همه جنجال به پا شود؟

جان کری پاسخ داد: «چون نمی‌توانیم برای آنها چک بنویسیم. به خاطر تحریم‌ها، هیچ رابطه بانکی با ایرانیان نداریم. در حقیقت همان اقداماتی که کنگره به کار بست تا مذاکرات سر بگیرد، شرایطی ایجاد کرد که مجبور شویم پول را به صورت نقد به ایران بفرستیم.»

ایران، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از دولت آمریکا بابت عدم تحویل 400 میلیون دلار مندرج در قرارداد اجرایی‌نشده برای خرید تسلیحات میان دولت «جیمی کارتر»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا با شاه مخلوع ایران به «دیوان داوری دعاوی ایران و آمریکا» شکایت برده بود.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
400میلیون دلار با دلار 3500تومن میشه1400 میلیارد ناقابل 3000 تا که فقط بابک خان برده . این 1400 تا هم میشه بابت یک سال حقوق فیش های نجومی .پس خیلی دلتون را خوش نکنید چیزی بهتون نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
وووااااوووووووووووووو تقريباً نزديك به 1400 ميليارد تومن اگر دلار رو 3500 حساب كنيم . حالا كجا قراره اختلاس بشه خدا ميدونه .
-
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
اين هم مثل فيشهاي حقوقي است كه بعضيها ميگيرند صدايشان هم در نمياد . 400ميليون دلار يواشكي بين خودشان تقسيم كردند حالا مدعي ميشن كه نگرفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
فعلا پولها کجاست آیا در امور مملکتی مصرف شده یا ....؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
این پول ها کجا میره کجا خرج میشه چرا مقامات ایران اصلا حرفی ازش نمیزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
خوبه والله نقد و تو چمدون می فرستند و بعد می گن دزدی شد و فلان میلیون دلار نیست؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
داداش داری یه صد تومن نقد بده پس فردا میدم خخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
حالا400میلیون دلار کجاست تو جیب کی رفت؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
رفت تو جیب مدیران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
توی چاه صنعت بلکه یک تکونی بخوره البته خدا کنه
آخرین اخبار