کارشناس فوتبال معتقد است فوتبالیست های ایرانی نخبه هستند و هر مبلغی که دریافت می کنند حق آنان است.

افاضلی: درآمد نجومی فوتبالیست ها حقشان استبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشى باشگاه خبرنگاران جوان، هومن افاضلی ابتدا در مورد اعتراضاتی که این روزها به درآمدهای نجومی بازیکنان و مربیان وجود دارد گفت: فوتبالیست ها در همه جای دنیا حقوق بالایی دریافت می کنند.اینکه گفته می شود پول هایی که بازیکنان و مربیان می گیرند از بیت المال است کذب محض است، اگر شما می توانید یک باشگاه دولتی مثال بزنید، استقلال و پرسپولیس که درآمد خود را ازاسپانسر خود که یک سامانه پیامکی است و همچنین تبلیغات محیطی سازمان لیگ به دست می آورند، نفت تهران هم که صد در صد خصوصی شده است،سایر باشگاه ها نیز به نوعی خصوصی شده اند.

وی ادامه داد: ما باید به سمت حرفه ای گری برویم، وقتی یک باشگاه اسپانسر دارد آن اسپانسر اختیار دارد به هر مربی یا بازیکنی که می خواهد پول کلان بدهد و این موضوع نیز به هیچکس ربطی ندارد. در کشور 80 میلیونی ما حدود چهارصد نفر فوتبالیست در لیگ های یک و برتر توپ می زنند که از این تعداد فقط 30 تا 40 نفر درآمد بالا دارند که به نظر من این فوتبالیست ها نخبه های مملکت ما هستند، شاید نخبه ذهنی نباشند اما قطعا نخبه فیزیکی هستند، آنها می توانند در شرایط سخت بهترین تصمیم را بگیرند و همین نخبه ها هستند که در نهایت پرچم کشور را بالا می برند.

افاضلی خاطرنشان کرد: به نظر من فوتبالیست های نخبه ی ما هر قدر که درآمد نجومی داشته باشند باز هم حقشان است و ما باید مراقب باشیم این نخبگان فوتبال از مردم و جامعه فراری نشوند.

وی سپس درباره انتخاب جواد نکونام به عنوان مربی تیم ملی گفت: تشخیص اینکه از آقای نکونام در چه جایگاهی استفاده شود با سرمربی تیم ملی است. جواد نکونام کاپیتان تیم ملی بوده و سابقه ی چند سال بازی در معتبرترین لیگ جهان را دارد، او یکی از سرمایه های فوتبال ماست و فوتبال ایران باید قدر امثال نکونام را بداند. نگرانی من این است که مبادا بلایی که بر سر علی دایی و علی کریمی آوردیم بر سر او نیز بیاوریم، امیدوارم رفتار اهالی فوتبال با او خوب باشد تا او نیز بتواند به تیم ملی خدمت کند.

کارشناس فوتبال در ادامه با اظهار بی اطلاعی از چگونگی پیوستن دو بازیکن اکراینی به تیم پرسپولیس افزود: از پیوستن این دو بازیکن توسط دلالان بی خبر بوده و اطلاع دقیقی ندارم.ما باید برای یکدیگر حریم حرفه ای قائل شویم،اما اگر واقعا این بازیکنان بی کیفیت باشند و توسط دلال به پرسپولیس آمده باشند قطعا این حرکت نادرست بوده و به نفع این تیم نخواهد بود.

افاضلی در پایان در مورد استعفای رضا حسنی خو و تغییرات مدیریتی باشگاه استقلال گفت: حتما در استقلال اتفاقاتی رخ داده که ما نمی دانیم، به نظر من نباید زود قضاوت کرد، باید صبر کنیم تا ببینیم در روزهای آینده چه ابعاد تازه ای از پشت پرده ی این ماجرا نمایان می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار