قائم مقام سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر گفت: از ابتدای آغاز فصل تابستان نیروهای امدادی این جمعیت حدود یک هزار و 400 نفر را در سواحل گیلان و مازندران از غرق شدن نجات دادند.

مرتضی سلیمی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، از نجات جان 1400 نفر در طرح سالم سازی دریا در سواحل 2 استان مازندران و گیلان خبر داد.

وی گفت: متاسفانه در این مدت 60 نفر از هموطنان در سواحل گیلان و مازندران جان خود را از دست دادند. این در حالی است که 90 درصد فوت شدگان در خارج از طرح سالم سازی سواحل اقدام به شنا کرده بودند؛ به عنوان نمونه برخی از این هموطنان در شب و برخی نیز در خارج از ساعات حضور و فعالیت ناجیان و محدوده طرح ساماندهی اقدام به شنا کرده بودند.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به آتش سوزی های اخیر در برخی صنایع در نقاط مختلف کشور چه کمکی به آنها کرده اید؛ گفت: دستگاه های مختلف هر نوع کمک امداد و نجاتی از ما درخواست کرده اند وارد عمل شده ایم.

به گفته قائم مقام سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر ، با تفاهم نامه ای که با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح داشته ایم، مقرر شد از طریق هوا و زمین برای حفظ منافع عمومی به دستگاه هایی همچون محیط زیست، سازمان جنگل ها و دیگر دستگاه ها در اطفاء حریق نقاط مختلف کمک کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار