سوء‌استفاده از عقاید مذهبی برای انجام مقاصد خود/نخست‌وزیر هند خواستار برخورد با محافظان گاوها شد

نارندرا مودی از افرادی که خودسرانه اهانت‌کنندگان به گاوها را مجازات می‌کنند، انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، نارندرا مودی – نخست وزیر هند – از افراد خودسری که خود را محافظان گاوها می‌نامند، انتقاد کرد. لازم به ذکر است، گاو در آیین هندوها مقدس شناخته می‌شود.

مودی گفت اینگونه افراد وی را خشمگین می‌کنند. وی همچنین افزود هرگونه حمله‌ای مانند این‌ها باید حتما پیگیری شود. ماه گذشته چند مرد به اتهام اهانت به یک گاو به دست افراد خودسر در ملأعام تازیانه خوردند. این در حالی است که این مردان گفته بودند تنها قصد داشتند از لاشه یک گاو برای به دست آوردن پوست آن استفاده کنند. همچنین در ماه ژوئیه (31 روز منتهی به 10 مرداد) 2 زن مسلمان به اتهام همراه داشتن گوشت گاو مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. 

با این حال، مودی تا مدتی به این حوادث واکنشی نشان نداد. به همین دلیل وی مورد انتقاد بسیاری از افراد قرار گرفت.

اما وی در روز شنبه اعلام کرد از دولت‌های محلی در سراسر هند درخواست کرده است در صورت وقوع چنین حوادثی، افراد مرتبط به این حملات را تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

وی گفت: "70 تا 80 درصد این مهاجمان افرادی هستند که افکار ضد اجتماعی دارند اما برای رسیدن به مقاصدشان، خود را محافظان گاوها جا می‌زنند."

در بسیاری از مناطق هند، کشتن گاو ممنوع است. با این حال، حزب حاکم هند تحت فشار هندوهای تندرو برای وضع قوانین سرسختانه‌تر به منظور محافظت از این حیوانات قرار گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار