اصفهان؛

تاکسی فرودگاه اصفهان نوسازی می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: همه تاکسی های فرودگاه یک مرتبه نوسازی می شود و خودروهای مدرنی جایگزین خودروها می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،علیرضا صلواتی در نشست خبری اظهار کرد: چشم انداز معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان نظام و سیستم مدیریتی متناسب با کاربری ها و یکپارچگی بین حمل و نقل و عمومی است.
وی افزود: کاهش خودروهای سرنشین و تشویق شهروندان برای استفاده از حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار دارد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به سیاست های معاونت بیان کرد: توسعه حمل و نقل روان با اولویت همگانی و حفظ تثبیت کاربری های ترکیبی از طریق حمل و نقل همگانی از سیاست های این معاونت است.
صلواتی با تاکید بر اینکه افزایش سرعت مطمئن و ترافیک روان از دیگر سیاست های حوزه حمل و نقل و ترافیک است،ادامه داد: همچنین آرام سازی محدوه تاریخی از سیاست های کلان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری است.
وی با بیان اینکه از سال94 تا 1400 عمر متوسط ناوگان اتوبوسرانی به 4 سال و تاکسیرانی به 5سال می رسد،خاطر نشان کرد:لازم است در طی این مدت سهم دوچرخه در سفرهای درون شهری به 15درصد برسد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تاکید کرد: از سال94 تا 1400سفرهای درون شهری در کلان شهر باید به 45درصد ، تلفات انسانی و آلودگی نیز باید به 10 درصد کم شود.
صلواتی با تاکید بر اینکه محور فعالیت این معاونت بر مواردی همچون توسعه حمل و نقل پاک، حمل و نقل ترافیک همگانی، هوشمند و فرهنگسازی و آموزش است،گفت:در راستای دستیابی به حمل ونقل پاک 15کیلومتر از مسیر دوچرخه سواری بهسازی شده است همچنین 50 ایستگاه دوچرخه در شهر وجود دارد.
وی بیان کرد: احداث 70 کیلومتر مسیر رفت و برگشت دوچرخه سواری در مرکز شهر و حاشیه رودخانه در دستور کار امسال این معاونت قرار گرفته است.
صلواتی با بیان اینکه در سال جاری حدود 30 ایستگاه مکانیزه دوچرخه سواری در مرکز شهر ایجاد می شود،اظهار کرد:یکی از مشکلات شهروندان پارک کردن دوچرخه است در همین راستا تا3ماه آینده 500گیره دوچرخه جهت پارک در محله های پرتردد شهر نصب می شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به سامانه هوشمند تاکسی های شهر تاکید کرد: این سامانه از دستگاه های مدرن دنیا است و اکنون بیش از 7هزار تاکسی از سامانه هوشمند برخوردار هستند.
صلواتی تاکید کرد: 5سال از عمر سامانه هوشمند تاکسی می گذرد اما شاید باید گام های دیگری در زمینه فرهنگ سازی بر می داشتیم و سپس به سمت نصب سامانه هوشمند حرکت می کردیم.
وی خاطر نشان کرد:شهروندان و رانندگان که از سامانه هوشمند استفاده می کند از طرح تشویقی برخوردار می شوند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه طرح سه شنبه های بدون خودرو بعد از بی.آر.تی یکی از سخترین پروژه ها بود، تصریح کرد: سه شنبه های بدون خودرو فقط استفاده از دوچرخه نیست بلکه شهروندان باید پیاده روی را در دستور کار خود قرار دهند.
صلواتی با اشاره به اینکه دوچرخه مخصوص بانوان در دست طراحی است اما باید بانوان کمی تامل کنند،اظهار کرد: هم رکاب شدن خانواده ها در سفرهای دورن شهری زیاد دور نیست.
وی تاکید کرد:می خواهیم در شهر از پروژه های مدرن استفاده کنیم اما سنت ها را در کنارش داشته باشیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به عمر ناوگان اتوبوسرانی بیان کرد:1200دستگاه اتوبوس در شهر وجود دارد که از این تعداد حدود 600دستگاه بالای 10سال سن دارند.
وی بابیان اینکه اتوبوس های جدید با ارتفاع پایین وارد ناوگان می شوند واین می توانند برای سالمندان بسیار مناسب باشد، خاطر نشان کرد: 500دستگاه اتوبوس تا دی ماه سال آینده وارد ناوگان اتوبوس رانی می شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: از این پس برای رانندگان اتوبوس یک کد تعریف می شود که شهروندان می توانند در صورت شکایت و یا تشویق راننده از این کد استفاده کنند همچنین در صورت شکایت و یا اتوبوس دود زا می تواند به سامانه پیامکی 30003137نظر خود را اعلام کنند.
صلواتی با اشاره به تاکسی های فرودگاه گفت: همه تاکسی های فرودگاه یک مرتبه نوسازی می شود و خودروهای مدرنی جایگزین خودروها می شوند.
وی تاکید کرد: با هماهنگی آموزش و پرورش نیز در مدارس زنگ ترافیک را برگزار خواهیم کرد که البته کتاب فرهنگ ترافیکی مخصوص این امر نیز برای آموزش تهیه شده است.
صلواتی راه انداری پویش ترافیکی را مهم ترین اقدام ترافیکی بر شمرد و گفت: اولین طرح انجام شده سه شنبه های بدون خودرو است که با شعار هوای اصفهان را داریم به دنبال تحقق آن هستیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه این طرح دیگر از حالت شعاری خارج شده و جامه عمل به خود پوشیده اذعان کرد: این طرح کاهش آلودگی هوا، آلودگی صوتی و ترافیک را به دنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به گسترش تعداد پارکینگ های سطح شهری افزود: برای تملک و احداث پارکینگ ها 40 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که هدف ما این است که 150 پارکینگ تا پایان سال به مجموع پارکینگ ها اضافه شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه برخی شهروندان نسبت به هزینه دریافتی پارکینگ ها اعتراض داشتند، افزود: در این خصوص در پارکینگ ها نسبت به ارایه فاکتور اقدام شد که مشخصات دقیقی را از وضعیت پارک خودرو در اختیار راننده قرار خواهد داد.
صلواتی خاطرنشان کرد: البته به دلیل کمبود پارکینگ در برخی مناطق با مدارس آن محل هماهنگی هایی به عمل آمده تا از فضای مدرسه در ساعات غیر نیاز جهت پارک خودرو ها استفاده شود.
وی با یادآور شدن اینکه جایگاه های سوخت کوچک باعث شکسته شدن صف های طولانی بنزین شده است تصریح کرد: امیدواریم با راه اندازی بقیه جایگاه ها به 50 عدد، شاهد ارایه خدمات مطلوب تری باشیم تا دیگر در این زمینه دغدغه ای وجود نداشته باشد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه خودروهای حمل زباله نیز ساماندهی خواهند شد عنوان کرد: نسبت به الودگی های صوتی این خودروها اعتراضاتی شده بود که نسبت به بهبود این امر اقدام خواهد شد.
صلواتی با اشاره به اینکه تنها راه رهایی از معضلات ترافیکی بازگشت به فرهنگ گذشته است گفت: ما باید در برابر تغییراتی که در زمینه های ترافیکی و محدودیت های ترافیکی رخ می دهد انعطاف پذیر باشیم و بدانیم که این طرح ها به بهبود حال شهر کمک خواهد کرد و باید مانند گذشته از تعداد خودروی کمتری استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه ما مسئول آگاهی افراد و اطلاع رسانی در این خصوص هستیم افزود: مشکلاتی مانند کمربند نبستن یا دو نفر نشستن در جلوی خودرو، زمانی یکی از مشکلات ترافیکی ما بود که اکنون این مشکلات رفع شده پس باید دقت داشت که در ابتدای هر طرحی ممکن است ممانعت هایی به عمل آید ولی با ممارست به انجام آن طرح قطعا آن مشکلات رفع خواهد شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در خصوص حمل و نقل نابینایان در خطوط تندروی اتوبوس رانی گفت: برای رفاه بهتر نابینایان باید نسبت به تجهیز اتوبوس ها به سیستم صوتی اعلام مسیر اقدام کرد که این امر در دستور کار قرار دارد.
صلواتی با اشاره به اینکه نیمی از اتوبوس های خطوط مختلف فرسوده هستند گفت: تا پایان سال نسبت به نوسازی این اتوبوس ها اقدام خواهد شد.
وی افزود: 160 تاکسی ویژه فرودگاه نیز در نظر گرفته شده که از یک کارخانه داخلی هم تهیه شده و تا ۲ ماه آینده این ناوگان راه انداری خواهد شد .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار