مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری از وجود ۸۰ هزار حاشیه‌نشین در این استان خبر داد و گفت: یاسوج دومین شهر مهاجرپذیر کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حجت‌الاسلام سید علی فتح میرمحمدی گفت: در 5 سال گذشته بیش از 35 هزار نفر به شهرهای بزرگ استان به‌ویژه یاسوج مهاجرت داشتند که گفته می‌شود یاسوج بعد از کرج دومین شهر مهاجرپذیر ایران است.

وی با اشاره به اینکه افزایش مهاجرت به شهر یاسوج سبب به‌وجود آمدن حاشیه‌نشینی و سکونت‌گاه‌های غیررسمی شده است عنوان کرد: هم اکنون 80 هزار حاشیه‌نشین در یاسوج، دهدشت و گچساران وجود دارد که باید در این زمینه قبل از به وجود آمدن هرگونه مشکلی چاره‌اندیشی کرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد حاشیه‌نشینی در این استان را با سایر استان‌ها متفاوت دانست و افزود: در سایر استان‌ها مسکن رسمی نبود و پروانه ساخت ندارند ولی در این استان بافت‌های حاشیه‌نشین پروانه ساخت و ساز از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهیاری‌ها دریافت کرده‌اند.

میرمحمدی تصریح کرد: در مناطق حاشیه‌نشین استان کهگیلویه و بویراحمد برخی افراد به دلیل عدم نظارت دقیق و مستمر شهرداری، بنیاد مسکن و دهیاری‌ها در زمین‌های کشاورزی اقدام به ساخت و ساز می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نسبت روستائیان به شهرنشینان هم‌اکنون 47 درصد است گفت: روند شهرنشینی و مهاجرت از روستاها به شهر در این استان رو به افزایش است و انتظار می‌رود ‌برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر چاره‌اندیشی شود.

میرمحمدی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریت ارشد استان جلوگیری از روند افزایشی مهاجرت در برخی شهرستان‌های استان است و مدیریت این مهم را مهم‌ترین هنر مدیران متولی می‌دانیم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.