زاهدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اقدام مشترک استانداری کردستان و وزارت تعاون برای ایجاد اشتغال روستایی

استاندار کردستان گفت: طی اقدامی مشترک با وزارت تعاون درصدد ایجاد اشتغال کوچک در روستاها هستیم.

درآمدزایی و زندگی اقتصادی راهی برای تحقق مهاجرت معکوسعبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره راهکارهای لازم برای بازگشت بومیان از کلانشهرها به شهرهای اصلی خود، اظهار داشت: در گذشته به دلیل وجود مشکلات مربوط به اشتغال، مهاجرت به شهرهای بزرگ صورت می‌گرفت، متاسفانه در حال حاضر هم با این مشکل مواجه هستیم.
 
وی افزود: خوشبختانه اخیرا اقداماتی هر چند کوچک در استان کردستان در دستور کار است به طور مثال مجتمع پرورش ماهی سردابی در منطقه پالنگان احداث شده و مردمی که قبلا از این منطقه به نقاط مختلف کشور از جمله تهران مهاجرت کرده‌ بودند را به شهر خود بازگردانده است.
  
استاندار کردستان تاثیر برنامه توسعه روستایی را در تحقق مهاجرت معکوس حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: طی سالهای گذشته طرح گازرسانی به 860 روستا با سرعت قابل توجهی آغاز شد، اکنون هم پیشروی این طرح برای 1000 روستا در حال اجراست.
 
وی از گسترش طرح‌های عمرانی و راهسازی کردستان خبر داد و تاکید کرد: سال گذشته طبق تعهدات، حدودا 104 کیلومتر از راه‌های روستایی آسفالت شد، این میزان به 208 کیلومتر رسیده و امسال هم قصد داریم بخش قابل توجهی از اعتبارات عمرانی را برای توسعه زیرساختهای روستاها اختصاص دهیم تا به این شکل مردم در روستاها ماندگار شوند.
 
استاندار کردستان یادآور شد: طی اقدامی مشترک با وزارت تعاون درصدد ایجاد اشتغال کوچک برای روستاها هستیم تا با تثبیت درآمدزایی و ایجاد زندگی اقتصادی تمایل مردم را برای ماندگاری در شهر یا روستای خود افزایش دهیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار