سمنان؛

شهمیرزاد میزبان گردشگران داخلی و خارجی می شود

موقعیت جغرافیایی شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد، نیز بسیار ویژه و خاص است که در چهار فصل می تواند میزبان گردشگران باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ حسن ارگی فرماندار مهدی‌شهر گفت: شهر شهمیرزاد به‌عنوان شهر دارای بزرگ‌ترین باغ گردوی جهان، پذیرای گردشگران داخلی و خارجی می‌شود.
 ارگی در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره شهرهای نمونه گردشگری بین‌المللی ایران در پارک پردیس شهمیرزاد افزود: شهر شهمیرزاد به‌عنوان شهر دارای بزرگ‌ترین باغ گردوی جهان، پذیرای گردشگران داخلی و خارجی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه شهمیرزاد شهری چهارفصل است که این مهم از جاذبه‌های گردشگری این شهر و بخش محسوب می‌شود افزود: شهمیرزاد چهار فصل می‌تواند میزبان گردشگران داخلی و خارجی باشد.
فرماندار مهدی‌‌شهر با اشاره به اینکه موقعیت جغرافیایی شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد نیز بسیار ویژه و خاص است تصریح کرد: فاصله حدود 2 ساعت و 30 دقیقه‌ای شهمیرزاد به پایتخت و نیز شهرهای ساحلی دریای خزر در استان مازندران از امتیازات شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد است.
ارگی از منطقه حفاظت‌شده پرور به‌عنوان یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری بخش شهمیرزاد نام برد و گفت: حیات‌وحش منطقه حفاظت‌شده پرور در بخش شهمیرزاد در کنار جاده و از فاصله چندم‌تری قابل‌مشاهده است.
وی با بیان اینکه حضور این‌چنینی حیات‌وحش در این منطقه مورد بازدید بسیاری از گردشگران واقع‌شده است تصریح کرد: مردمان این منطقه همواره خودشان محیط‌ بان این محیط‌های زیبا و حیات‌وحش هستند.
فرماندار مهدی‌شهر وجود گونه‌های نادر حیات‌وحش مانند خرس‌های قهوه‌ای و جنگل‌های انبوه، زیبا و نادر هیرکانی در بخش شهمیرزاد را از امتیازات این بخش دانست و افزود: وجود بزرگ‌ترین باغ گردوی جهان از دیگر ظرفیت‌های این شهر نمونه گردشگری بین‌المللی است.
ارگی گفت: پارک ملی سیدوا که محل زندگی بسیاری از گونه‌های در حال انقراض حیات‌وحش و گونه‌های گیاهی است؛ از دیگر امتیازات حوزه گردشگری بخش شهمیرزاد به شمار می‌رود.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.