کارشناس مسائل فرهنگی افغانستان گفت: همایش جامی طی روزهای 27 و 28 مردادماه سال جاری در مشهد با هدف هم‎افزایی فرهنگی دو ملت برگزار خواهد شد.

هم‎افزایی فرهنگی ایران و افغانستان در همایش جامی"علیرضا قیامتی" رئیس حوزه فردوسی‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون آخرین تعاملات فرهنگی میان دو کشور ایران و افغانستان و مشارکت گسترده فعالان فرهنگی این کشور همسایه جهت برگزاری همایش بین‎المللی عبدالرحمن جامی اظهار داشت: این همایش طی روزهای 27 و 28 مردادماه سال جاری در مشهد و با هدف هم‎افزایی فرهنگی دو ملت برگزار خواهد شد.  
 
وی با اشاره آخرین خبرها پیرامون توسعه تعاملات فرهنگی میان دو کشور ایران و افغانستان، افزود: در نشست خبری اخیر عبدالرحمن جامی ارتباط‌های خوب و موثری جهت افزایش همکاری‌های فرهنگی با فعالان این حوزه در استان هرات افغانستان شکل گرفت.   
 
این کارشناس مسائل فرهنگی حوزه افغانستان با اشاره به حضور شخصیت‌های برجسته علمی و ادبی از این کشور دوست و همسایه عنوان داشت: در همایش بین‌المللی جامی قرار است مدیرکل آموزش و پرورش، ریاست دانشگاه جامی، رئیس دانشکده ادبیات و شماری از دانشجویان نخبه فرهنگی استان هرات و نیز اساتید برجسته‎ای هم‎چون اسلم افضلی، عبدالقیوم قدیم، احمدغنی خسروی و سیما رسولی از دانشگاه کابل حضور یابند.  
 
قیامتی در پایان با بیان تلاش‌های صورت گرفته در وزارت امورخارجه و بنیادمطالعاتی آسیای‌میانه در راستای ثبت مشترک مثنوی میان سه کشور افغانستان، ترکیه و ایران تصریح کرد: این اقدام موجب خرسندی فعالان و دوستان فرهنگی ما در افغانستان شد.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار