بخش خصوصی ۱۲۰ میلیارد تومان در خرمشهر سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛رئیس سازمان بنادر و دریانوردی درخرمشهرگفت: در حال حاضر ۴۰ میلیارد تومان پروژه در خرمشهر در دست اجرا داریم و بخش نیز خصوصی در حال سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد تومانی در این شهر است.

محمد سعیدنژاد افزود: سازمان بنادر و دریانوردی کشور در سال جاری و پس از رفع تحریم‌های بنادر ایران و خطوط کشتی‌رانی اقداماتی را برای توسعه در این حوزه انجام داد است.

وی بابیان اینکه  مهم‌ترین اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی کشور در خرمشهر برنامه‌ریزی‌شده است، گفت: بندر خرمشهر موقعیت استراتژیک و مهمی دارد و دارای سابقه تاریخی است.

وی افزود: بندر خرمشهر می‌تواند در توسعه منطقه‌ای خرمشهر و آبادان و افزایش اشتغال و رفاه مردم این منطقه محروم مؤثر باشد و نقش مهمی ایفا کند.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور  بابیان اینکه به دلیل موقعیت ممتاز بنادر ما در کشور جاذبه خوبی برای بخش خصوصی ایجادشده است، گفت: می‌توان در این مناطق ایجاد ارزش‌افزوده کرد و همچنین با تغییر ماهیت و شکل کالا می‌توان آن را یا صادر و یا بعد از طی مراحل گمرکی وارد کرد که البته این سیاست در مورد خرمشهر در حال اجرا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین برای ارتباط بیشتر مردم با حوزه دریانوردی و شناخت سابقه تاریخی فعالیت‌های دریایی کشور در بندر خرمشهر مسئله افتتاح و ایجاد یک موزه دریایی کشور مطرح شد.

وی گفت: ساختمان اولیه اداره بندر خرمشهر با همکاری و هماهنگی سازمان میراث فرهنگی در حال تبدیل به موزه کشتیرانی و جنگ است و می‌تواند نقش جدی در مطالعه و تحقیق مردم، دانش آموزان و دانشجویان درزمینهٔ فرهنگ دریانوردی داشته باشد .

سعید نژاد مهم‌ترین پروژه بندر خرمشهر را نجات مغروق‌ها خواند و گفت: این اقدام در مسیر اروندرود در حال اجرا است که ما بر اساس سیاست‌های دولت میزان این فعالیت را افزایش دادیم.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور افزود: در طی فعالیت‌های سازمان بنادر 31 فروند مغروقِ را از دریا و رودخانه اروند خارج کردیم که 12 فروند از این تعداد ظرف 3 سال گذشته خارج‌شده است.

وی گفت: قرارداد بزرگی نیز در حال انعقاد است که امیدوارم در هفته‌های آینده با حضور وزیر محترم راه و شهرسازی عملیات اجرایی آن آغاز شود.

سعید نژاد با اشاره به اینکه طی این قرارداد کلیه مغروق‌های اروندرود از آب خارج می‌شوند، بیان کرد:  مذاکراتی نیز با عراق داریم که بر اساس آن مرکز سی بی سی که مرکزی برای انجام اقدامات مشترک بین دو کشور در حوزه دریانوردی است افتتاح شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با افتتاح این مرکز کار لایروبی اروندرود انجام می‌شود و ظرفیت کشتی‌هایی که وارد بندر خرمشهر می‌شوند افزایش پیداکرده و به میزان قبل از جنگ می‌رسد به‌نحوی‌که کشتی‌های بزرگ‌تری بتوانند وارد خرمشهر شوند.

وی افزود: هدف‌گذاری ما در خرمشهر این است که بتوانیم کشتی‌هایی با ظرفیت 15 تا 20 هزار تن را در این بندر پهلو بدهیم و مطمئن هستیم که این اتفاق نقش زیادی در پیشرفت بندر خرمشهر ایفا می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.