همایش بزرگداشت آستان مقدس امامزاده سید اسماعیل(ع) بعدازظهر امروز 18 مرداد همزمان با روز تکریم امامزادگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همایش بزرگداشت آستان مقدس امامزاده سید اسماعیل(ع) بعدازظهر امروز 18 مرداد همزمان با روز تکریم امامزادگان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین جواد طوبایی، مدیر آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران گفت: تکریم امامزادگان سفارش مقام معظم رهبری است و برای اجرایی کردن این فرمان باید بسیاری از مراسم و همایش‌های مذهبی در امامزادگان برگزار کرد که نام این عزیزان فراموش نشود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمين سید عبدالمهدی هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف منطقه دوازده تهران نیز در خصوص علت برگزاری همایش امامزادگان در آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) اظهار کرد: مدتی بود که آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) مهجور مانده بود. به همت سازمان اوقاف و امور خیریه و مدیریت این امامزاده، چند سالی است که وضعیت بهتر شده و به منظور تکریم بیشتر امامزاده اسماعیل(ع) امسال این همایش را در آستان مقدس برگزار کردیم.

وی در ادامه بیان کرد: متاسفانه هیچ بودجه‌ای به عمران امامزادگان اختصاص داده نشده است و تمامی هزینه‌های عمرانی با کمک‌های مردمی پرداخت می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم حسینی المدنی، معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف استان تهران در خصوص آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) گفت: امامزاده اسماعیل(ع) در منطقه ای دفن شده اند که نزدیک بسیاری از مراکز تجاری و حوزه های علمیه هستند. همچنین ایشان در مرکز شهر قرار دارند و تعداد بسیاری از مردم برای عبادت، این مکان را انتخاب می‌کنند.

وی افزود: امامزادگان همگی راه ائمه اطهار(ع) را ادامه می دادند و مردم به دلیل مشکلات مختلف به این عزیزان پناه می بردند، این نشان از اهمیت امامزادگان دارد. 

حسینی خاطرنشان کرد: بقاع متبرکه امامزادگان باعث مسلمان و شیعه شدن بسیاری از توریست ها و دیگر مردم شده است. تاریخ نشان داده است که در نزدیکی این امامزادگان دینداری و تقوا بیشتر از دیگر مکان‌ها دیده شده است.


گفتنی است،  امامزاده اسماعیل از فرزندان زید(ع) و نوادگان امام حسن مجتبی(ع) بوده که بقعه متبرکه ایشان در خیابان مصطفی خمینی تهران قرار دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار