همایش بزرگداشت امامزادگان اصفهان برگزار می شود.

حسن امیری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، گفت: استان اصفهان هر ساله میزبان همایش بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه می باشد.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل افزود: هدف از اجرای این همایش ها معرفی امام زاده ها و برسی ابعاد مختلف بقاع متبرکه از نظر تاریخی، نَسَبی، کرامات، جایگاهی که در منطقه دارند و در کل شناخت این اماکن است.
امیری بیان کرد: در دهه کرامت همایش بزرگداشت تعداد 30 امام زاده این استان با حظور علما، مسئولین وشخصیت های علمی، مذهبی در هریک از امام زاده ها برگزار می شود.
وی در خصوص برنامه های همایش های امسال گفت: این مراسم هم جشن و هم معرفی اماکن متبرکه می باشد که برای آن برنامه ها یی در نظر گرفته ایم مانند قرائت زیارت عاشورا، مولودی خوانی، سخنرانی، گل آرایی و نور افشانی امام زادگان که با حظور خادمان آستان قدس رضوی برگزار می گردد.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل خاطر نشان کرد: در سطح استان اصفهان 700 اماکن متبرکه وجود دارد که تعداد امام زادگان آن بیش از 500 واحد است و از نظر جایگاه ویژه این اماکن، در نظر داریم که همه ی اطلاعات پیرامون بقعه ها را جمع آوری کرده و نرم افزاری را طراحی کنیم که همه ی این اطلاعات در آن ثبت شود.
امیری در پایان گفت: هزینه همایش ها به همت محل فرهنگی بقاع متبرکه، خیرین و مشارکت مردمی تهیه می شود.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.