رئيس جمهور افغانستان از حجاج بیت‌الله الحرام خواست برای پايان جنگ تحميلی در افغانستان به درگاه خدا دعا كنند.

اشرف‌غنی: حاجیان برای خاتمه جنگ تحمیلی در افغانستان دعا کنند
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، محمد اشرف‌غنی رئيس جمهور افغانستان در فرودگاه كرزی ضمن ديدار توديعی با اولين كاروان اعزامی حجاج به عربستان گفت: به خاطر صلح و ثبات به درگاه خدای متعال دعا كنيد تا جنگ تحميلی در افغانستان خاتمه يابد و به صلح واقعی برسيم.

رئيس جمهور كشور سفر حجاج را به منظور ادای فريضه حج به آنان تبريك گفت و اضافه كرد كه شما از بركت و فضل خداوند به اين سفر مقدس مشرف شده‌ايد.

رئيس جمهور كشور گفت: دين اسلام دين ارزش‌های معنوی، صلح و برادری است و شما به مكان مقدسی می‌رويد كه قبله همه مسلمانان جهان می‌باشد.

وی افزود: زمانيكه به مقام ابراهيم می‌ايستيد، عظمت دين اسلام، وحدت مسلمانان، همبستگی و فلسفه وجودی اسلام را كه همانان مساوات ميان مسلمانان است در عمل درك می‌نماييد.

رئيس جمهور خطاب به آنان گفت: بخاطر صلح، ثبات و پيشرفت افغانستان به درگاه خدای متعال دعا كنيد، تا جنگ تحميلي در افغانستان خاتمه يابد و به صلح واقعي برسيم.

اشرف غنی گفت: پيشنهادات تان در زمينه حل مشكلات شركت آريانا، عملی می‌شود و مديريت آريانا هر روز به شكل اساسی تغيير می‌بايد.

رئيس جمهور خاطر نشان كرد كه به سفير و مسئولان سفارت افغانستان در عربستان دستور داده‌ام كه از انجام خدمت به حجاج افغانستانی دريغ نورزند.

او از وزير حج و اوقاف و مسئولان پروسه حج بخاطر ايجاد تسهيلات به حجاج، تشكری كرد.

در این مراسم ابتدا فيض محمد عثمانی وزير حج و اوقاف گفت: بر اساس هدايت رئيس جمهور بخاطر فراهم‌آوری تسهيلات به حجاج، نسبت به گذشته سهولت‌های لازم در نظر گرفته شده و پروسه حج نيز سهل شده است.

وزير حج و اوقاف گفت، رئيس جمهور كشور همواره در زمينۀ رفتار نيك و سلوك خوب با حجاج و فراهم نمودن سهولت‌های لازم به آنان، تأكيد كرده است.

وی اضافه كرد كه براي نخستين‌بار در كابل برای هر گروه ۴۷ تن از حجاج، يك تن معلم در نظر گرفته شده‌است.

عثمانی افزود: در پرواز امروزی شركت آريانا ۵۶۸ تن از حجاج و ۱۲ تن معلمين عازم عربستان سعودی می‌گردند. همچنان شركت هوایی آريانا امشب از ولايت هرات نيز شماری از حجاج را به عربستان انتقال خواهد داد.

حاجی نجم‌الدين به نمايندگی از حجاج از توجه رئيس جمهور بخاطر بهبود پروسه حج تشكری نموده گفت: شما نخستين رئيس جمهوری هستيد كه به منظور ارج‌نهادن به فرايض اسلامی حج و محبت با هموطنانتان در ميدان هوایی با حجاج ديدار توديعی می‌نماييد.

وی افزود: برای انتقال سريع و به موقع حجاج به كمبودها و مشكلات شركت هوایی توجه صورت گيرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار