مقامات امنیتی عربستان به حجاج درباره ارتکاب هرگونه اعمال و رفتار خارج از چارچوب مناسک حج هشدار دادند.

عربستان حجاج را تهدید کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات امنیتی عربستان به حجاج درباره ارتکاب هرگونه اعمال و رفتار خارج از چارچوب مناسک حج هشدار دادند.

در کنفرانس خبری مقامات امنیتی حج امسال در مکه مکرمه یکی از افسران حاضر گفت: اجازه نمی دهیم در حج رفتار و اعمالی صورت بگیرد که به حج مربوط نیست در نتیجه اگر کسی بخواهد از حرکت در مسیر انجام مناسک حج فاصله بگیرد با او به شدت برخورد خواهد شد. در این زمینه آموزش های لازم ارائه شده و نظام سیاسی در کشور اجازه نمی دهد حج از مسیر طبیعی خود خارج شود.
 
وی افزود: از پایان مراسم حج در سال گذشته تلاش برای تامین امنیت حج امسال آغاز شده بود، برنامه هایی که برای حج امسال تدارک دیده شد با مشارکت نهادهای مختلف است و در واقع می توان برنامه تدارک دیده شده را برنامه‎ای تکاملی و سازمان یافته خواند، همه نهادها اعم از نظامی و مدنی که در تدارک این برنامه نقش داشتند به این نکته اذعان دارند که برنامه تدوین شده کاملا اجرایی است.
 
این افسر امنیتی ادامه داد: اجرای برنامه در تمامی مناطق مشمول برگزاری مناسک حج خواهد بود و تلاش ها نیز همه جانبه و در حوزه های امنیتی، سازمانی و بازدارندگی است.
 
وی گفت: بخشی از برنامه موسوم به طرح اضطراری و پیشگیرانه است که هدف از اجرای آن پیشگیری از مشکلات است و در این زمینه مراکز ویژه نظارت، کنترل، فرماندهی و غیره همکاری های لازم را خواهند داشت.

انتهای پیام/
برچسب ها: حج ، تهدید ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار