اصفهان؛

جمع آوری 50 میلیارد تومان صدقه الکترونیکی

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان از اجرای طرح پرداخت الکترونیکی صدقات با استفاده از سامانه USSD در اصفهان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،حمیدرضا شیران اظهار داشت: صندوق‌های صدقات موجود در سطح شهر از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند و این صندوق‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده که سرقت از آن به سختی ممکن است، درون آن‌ها کیسه‌های پلمب شده قرار دارد که با وسیله‌های تیز بریده نخواهد شد و نمی‌توان از داخل آن پول خارج کرد.

وی افزود: صندوق‌های صدقات‌ نصب شده در سطح شهر هر 45 روز بازدید می‌شود و اگر آسیبی دیده باشد به سرعت متوجه خواهیم شد، در طول شبانه‌روز هم به‌صورت گردشی از این صندوق‌ها بازدید داریم، تا تخریب نشود و اکثر سرقت‌هایی که در این زمینه اعلام می‌شود مربوط تهران بوده و در اصفهان به ندرت سرقت از صندوق صدقات داریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با اشاره به استفاده از سامانه USSD در پرداخت صدقات به‌صورت الکترونیکی، گفت: تمامی شهروندان می‌توانند در این طرح مشارکت داشته باشند و با شماره‌گیری *8877# و وارد کردن کد استان و شهر خود و یا ارسال پیامک به همین شماره، صدقات خود را به‌صورت دیجیتال پرداخت کنند.

وی ادامه داد: تمام وجوهی که از حامیان و خیران دریافت می‌شود از طریق این سامانه بوده، برای نمونه سال گذشته 24 میلیارد تومان وجه نقد از صندوق‌های سطح شهر جمع‌آوری شد اما کمک‌هایی که حامیان و خیران به‌صورت الکترونیکی و دیجیتالی داشتند نزدیک به 50 میلیارد تومان بود.

شیران تصریح کرد: تمام این مبالغ از طریق سامانه USSD، موبایل بانک، واریز به حساب مستقیم خانواده‌های نیازمند و واریز به حساب‌های مستقیم کمیته امداد بود و این طرح کمک شایانی به پرداخت و جمع آوری صدقات در کمترین زمان ممکن و جلوگیری از سرقت آن‌ها کرده است.

وی با اشاره به طرح دیجیتالی‌شدن صندوق‌های صدقات در سطح شهر گفت: دیجیتالی شدن صندوق‌های صدقات به صورت یک طرح ملی بوده و قرار است در تمامی استان‌ها انجام شود منتها اکنون تنها در چند استان به صورت آزمایشی درحال اجرا است و هنوز در اصفهان اجرا نشده است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار