آبادان؛

بهبود آب شرب روستاهای رامشیر

انشعابات غیرمجاز یکی از مشکلات اصلی هدررفت آب است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛ سرپرست امور آبفار شهرستان رامشیر با اشاره به وضعیت کمی و کیفی آب شرب این شهرستان گفت: هم اکنون خدمت رسانی به 128 روستای شهرستان رامشیر با رویکردی متفاوت و در جهت تحقق شعار رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل در حال انجام بوده تا اهالی روستاها از آب شرب با کیفیت و با فشار مطلوب برخوردار باشند.

ستار اسکندری  بهبود آب شرب روستاهای این شهرستان به لحاظ کیفی و کمی اشاره کرد و افزود: با توجه به اقداماتی که در ماه های گذشته صورت گرفته شرایط آب شرب این شهرستان در حالت مطلوبی است.

وی با بیان این که بیش از 350 مورد شکستگی خطوط انتقال و شبکه توزیع انجام شده است گفت: توسعه و بازسازی 500 متر خط انتقال، بازسازی و لایروبی مخازن تاسیسات مشراگه، بلاد مطلب، مرزه و محمدباقر از اقداماتی است که در جهت آبرسانی با کیفیت و با فشار مناسب به روستاییان صورت گرفته است.

سرپرست امور آبفار شهرستان رامشیر آبرسانی به برخی روستاها را از طریق خطوط انتقال امکان پذیر ندانست و افزود: در این روستاها آبرسانی به صورت مستمر از طریق تانکرهای سیار و در قالب 400 سرویس آب شرب اهالی روستاهای فاقد خط انتقال و شبکه توزیع انجام می شود.

اسکندری همچنین از تعویض و راه اندازی چهاردستگاه الکترو پمپ و الکترو موتور، تعویض 80 متر کابل 240 زیر زمینی تاسیسات مشراگه، نصب 13 عدد شیر و تعویض ترانس 200 تاسیسات مرزه و هشت عدد تیر برق خبر داد و با اشاره به کاهش مراجعه برای اصلاح قبوض گفت: به روز رسانی سیستم مشترکان باعث کاهش بیش از 40 درصدی مراجعات به این مرکز شده است.

وی  افزود: افزایش فشار آب یکی از اولویت های این امور است که با تحول در ایستگاه های پمپاژ و ارتقاء سطح کیفی پمپ ها این مهم در تاسیسات مشراگه به رامشیر و امیدیه به دست آمد.

اسکندری  با اشاره به این که مرکز بهداشت در بیش از 90 درصد از نمونه های گرفته شده از آب شرب روستاها مطلوب بودن کیفیت را تایید کرده گفت: این امور ضمن توجه به کیفیت آب شرب اهالی روستاها در جهت تامین و رفع مشکل آب روستاهای مناطق شاوه بیت حمید و شاوه بیت منصور و روستاهای فاقد آب پیگیری های مستمر را نیز انجام داده است.

آبفا روستایی شهرستان رامشیر بیش از 128 روستا با جمعیتی بالغ بر 30 هزار نفر را در قالب چهار هزار و 700 خانوار تحت پوشش دارد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.