کارگردان «فصل فراموشی فریبا» به بررسی پخش مجدد تیزرها از شبکه های ماهواره ای و مشکلات به وجود آمده برای برخی فیلم ها پرداخت.

عباس رافعی کارگردان و تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص مشکلات به وجود آمده از طرف شورای پروانه نمایش و پروانه ساخت برای برخی آثار سینمایی گفت: به نظرم کسانی که پروانه نمایش گرفتند و فیلمشان با اکثریت آراء مورد تایید قرار گرفته، درگیر مشکل نخواهند شد. به عنوان نمونه «فصل فراموشی فریبا» پروانه ساخت و نمایش گرفت و بدون هیچگونه ممیزی اکران شد که بعد از آن حوزه هنری جهت اکرانش مخالفت کرد.

وی افزود: وقتی یک مدیر فرهنگی به هنرمندی اعتماد می‌کند و به او اجازه ساخت فیلمش را می‌دهد، وظیفه و مسئولیت من به عنوان فیلمساز سخت‌تر می‌شود. برخی مواقع احساس جواب دادن جلب اعتماد به ما دست می دهد و باعث خودسانسوری می شویم. متاسفانه در چند مورد انگار اعتمادها به خوبی صورت نگرفته است. در صورتی که باید بدانیم هنربانی از هنرمندی سخت‌تر است. باید تعامل خوبی بین هنرمندان و هنربانان به عمل بیاوریم تا سینمای ایران به جایگاهی که شایسته‌اش است، برسد. متاسفانه این تعامل و اینکه جمعی برای رسیدن به تعامل گفتگو کنند، وجود ندارد.

رافعی اظهار داشت: متاسفانه دوستانی هستند که باید شوراها را دور بزنند؛ یعنی یک فیلمنامه می‌دهند اما فیلمنامه دیگری را کار می‌کنند و به نوعی از اعتماد مدیران و مسئولان سوءاستفاده کار می‌کنند.

این کارگردان در مورد پخش مجدد تبلیغات فیلم های سینمایی از شبکه های ایرانی خارج از کشور خاطرنشان کرد: اگر ما معتقد باشیم انحصار رسانه ها شکسته شده و یک فیلمساز می تواند فیلمش را در فضای مجازی، صدا و سیما و تریبون های موجود تبلیغ کند، اتفاقات خوبی خواهد افتاد. اما اگر رسانه ای معاند باشد و با این کار به او مقبولیت ببخشیم، قطعا خط قرمز ما خواهد بود. در کل به عنوان فیلمساز حق داریم برای تبلیغ آثارمان از پوستر چسباندن در خیابان ها، پشت اتوبوس ها، رسانه‌های مجازی و ... استفاده کنیم و بگوییم این فیلم را ساختیم. بهتر است مقداری دست ما را باز بگذارند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.