سرگیجه های شدید و طولانی مدت ناشی از عفونت گوش میانی منجر به عوارض جبران ناپذیری چون مرگ می شود.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، گوش، مخچه، چشم ها و گیرنده های فشار در پا(ساق تا کف پا) به عنوان چهار ارگان اساسی بدن در حفظ تعادل انسان نقش دارند؛ چشم با دریافت و ارسال تحریکات بینایی مغز ، موقعیت را آشکار می کند. گیرنده های حسی پا وضعیت فضایی را که در آن حرکت می کنیم گزارش می کنند، همچنین  گوش جهت سر و بدن را در حرکات خطی و چرخشی تعیین می کند ، مخچه نیز وضعیت پایدار بدن را حفظ کرده و باعث حفظ تعادل در وضعیت های مختلف می شود.

هشدار، افرادی که سرگیجه دارند به گوش باشند!

گوش داخلی شامل ۲ بخش است که یک بخش آن حلزون شنوایی است که سلول های حساس نسبت به تحریکات عصبی دارد و در مغز به صورت صدا تفسیر می شود  و بخش دیگر لابیرنت تعادلی شامل مجاری با لوله های نیم دایره ای است که در جهات مختلف در فضا طراحی شده اند و حرکات ما را از طریق سلول های حساس خود و ارتباط بدن با جاذبه ، تعیین می کنند.

گوش میانی شامل استخوانچه‌هایی متصل به پرده صماخ است که امواج صوتی را به گوش داخلی، عصب شنوایی و در نهایت به مغز منتقل می‌كنند . شیپور استاش که در یکی از حفره های گوش میانی قرار دارد راه ارتباطی حلق با گوش است بنابراین هر گونه عفونت یا التهاب كه مربوط به دستگاه تنفس ، حلق و ناحیه بینی باشد به گوش میانی منتقل می‌شود. 

روزنه هایی که موجب عفونت گوش می شوند
بهرام هجرانی متخصص مغز و اعصاب گفت:هرگونه عفونت حلق و گلو ناشی ازسرماخوردگی و  قسمت بالایی دستگاه تنفس، سوراخ شدن پرده گوش و وجود لوزه سوم كه باعث ورود مایع بیرونی ،ویروس و میكروب وارد گوش میانی شود، تهویه را مختل و محیط رشد میکروب ها را فراهم می کند و در نتیجه التهاب گوش میانی اتفاق می‌افتد كه باید به سرعت با بروز اولین علامت‌ها تشخیص و به طور كامل درمان گردد.

وی اظهار کرد: شایع‌ترین بیماری‌های گوش داخلی که موجب سرگیجه می‌شود عفونت ویروسی مایع گوش داخلی است که بیشتردر فصل پاییز و زمستان رخ می دهد.

هجرانی ادامه داد: ویروس به مایع داخل گوش حمله کرده، گوش داخلی دچار التهاب شده و فرد احساس سرگیجه می‌کند، سرگیجه واقعی یک حالت ناخوشایند با احساس حرکت دورانی می باشد ، که همراه آن بیمار تهوع ، استفراغ و تعریق دارد.

دود از کنده بلند می شود
بيماري خود ايمني گوش داخلي یک حالت التهابي است، اين حالت وقتي اتفاق مي افتد كه سيستم ايمني بدن به سلولهاي گوش داخلي كه با ويروس يا باكتري اشتباه گرفته شده اند حمله كند.

دانستن علائم بيماري خود ايمني گوش داخلي  برای پیشگیری سریع حائز اهمیت است؛كاهش ناگهاني شنوایی در يك گوش سريعاً به گوش دوم پيشرفت می كند و كاهش شنوائی در طول هفته ها يا ماه‌ها ادامه می يابد.

 احساس سنگینی گوش، سرگيجه ، وزوز و کاهش شنوایی از دیگر علایم همراه این بیماری می باشد. 

صدای مرگ را از گوش میانی بشنوید
خدیجه تهرانی متخصص مغز و اعصاب اذعان داشت: سرگیجه ناشی از حمله ویروس به گوش میانی حاد و ناگهانی بوده و معمولاً با احساس تهوع و استفراغ همراه است و به محض اینکه فرد کوچکترین حرکتی به سر خود دهد دچار سرگیجه شدید و استفراغ مکرر می شود،این حالت ممکن است چند ساعت تاچند روز ادامه پیدا کند.

وی در رابطه با عوارض خطرناک عفونت گوش اذعان داشت:ممکن است این وضعیت موجب شود فرد تعادل خود را از دست داده و با زمین خوردن دچار عارضه های غیر قابل جبرانی چون ضربه مغزی و مرگ شود. 

تهرانی تاکید کرد: مهم ترین مشخصه سرگیجه هایی با منشاء نقص در سیستم شنوایی تکرار شدن آن است در صورتی که در بیشتر سرگیجه هایی که منشاء اختلالات شنوایی ندارد، پس از مدتی سرگیجه فرد برطرف می شود و دیگر تکرار نمی شود.

شاید همه ما سابقه سرگیجه داشته باشیم. حالتی که ممکن است در اثر کاهش فشارخون به سراغ ما بیاید، گاهی نیز نشانه ابتلا به یک بیماری خطرناک مانند تومور مغزی است،در واقع سرگیجه نشانه  بسیاری از بیماری ها شناخته شده است.

برای شناسایی علت واقعی سرگیجه باید به مشاوره تخصصی با چندین پزشک و متخصص در حوزه های مختلف پرداخت. اما خوب است بدانید ۶۰ تا ۷۰ درصد سرگیجه ها به علت ایجاد اختلال در سیستم شنوایی اتفاق می افتد ، بهتر است در صورت مواجهه با سرگیجه های طولانی مدت، اول به متخصص مغز و اعصاب ، سپس به متخصص چشم و در نهایت متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

گزارش از بهار سادات حکیم هاشمی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۳۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام ۳۵ سال دارم سرگیجه دارم چه کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
سلام ممنون میشم راهنماییم کنین من وقتی میخام یهو بلند بشم سرگیجه میگیرم انگار نفسم بند میاد چکاپ دادم هیچی مشکلی ندارم دکتر گوش رفتم هیچ مشکلی ندارم ولی باز هم چنان بلند میشم سرگیجه دارم
Iran (Islamic Republic of)
ثمین
۱۳:۰۲ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
سلام
روزتون بخیر
من چند روز پیش سرماخوردم، بعد از اون گوشام بشدت درد گرفت و کیپ شد. متخصص گوش و حلق بینی بهم آموکسی کلاو دادو چندتا داروی مسکن داد. بعد از یک هفته استفاده درد گوشم کمتر شده اما همچنان کیپ هست. احساس سنگینی میکنم. سرگیجه و گاهی حالت تهوع دارم.
چند روز دیگه باید آنتی بیوتیک استفاده کنم تا خوب بشم و گرفتگی گوشم درست بشه.نیاز به ساکشن یا شست و شوی گوش ندارم؟
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۳:۲۵ ۰۶ دی ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید
من ی ماهه سرم هر از گاهی گیج می رفت اهمیت ندادم سه روز پیش رفتم حمام نمیدونم از بخار بود یا.. اومدم بیرون سرگیجم شدیدتر همراه با حالت تهوع و استفراغ داشتم فشار خونم رفت بالا رفتم متخصص بعد نوار قلب و گرفتن فشار خون گفت برم چکاپ کامل رفتم جواب آزمایش مشکلی نداشت مشکل من از گوشمه یا... چیکار کنم لطفا بگین اصلا وقتی شروع میشه حالت دوبینی و همینطور تعادل ندارم احساس میکنم میخورم زمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
با سلام حضور خواهر گرامی خانم بهاره
مشکل شما هم اینکه از غلبه سردی و هم سرما خوردگی گوش ومغز‌ است باید از خوردن سردی ها کاملاً پرهیز کنید وبیشتر‌از گرمیها استفاده کنید تا رطوبت اضافه از بدن ومغز شما خارج شود.سه روز چند قطره روغن زیتون داخل گوش بریزید تا جرمها نرم وخارج شود بعد مقداری گیاه سداب را از عطاری تهیه ویک قاشق مربا خوری از آن را در یک فنجان چند دقیقه بجوشانید و گوش خود را روی بخار آن گرفته ودهان را باز بگذارید تا بخار دارو وارد گوش بشود وبعد مقداری عسل با مقداری از این دارو را در یک قاشق غذاخوری مخلوط کرده صبح وعصر سه قطره در گوش بریزید ویک استکان از دارو را صبح وعصر با عسل میل کنید این کار را ادامه دهید تا بهبودی کامل.سر وگوش خود را از هوای سرد محفوظ نگهدارید.هنگام حمام کردن شستشوی سر را برای آخرین مرحله از نظافت بگذارید چرا که اگر اول سر را بشویید تا آخر وقت حمام موها خیس است ومغز سرما میخورد وگوشها،چشمها،وسینوسها را در گیر میکند و همیشه دچار دردهای مختلفی خواهید بود
Iran (Islamic Republic of)
بهاره
۱۸:۰۳ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
سلام من سرم درد دارم گوشام کپ میشه و احساس میکنم هر چی تو مغزم از گوشامو دماغم میزنم بیرون دلیلش چیه
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۸:۵۲ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
با سلام حضور خواهر گرامی خانم معصومه
مشکل شما از غلبه سردی است سعی کنید از خوردن سردی بیش از حد پرهیز کنید صبح و عصر مقدار کمی عسل داخل گوش بریزید تا اگر عفونت وجود دارد بر طرف شود و همچنین سردی گوش را هم بر طرف میکند باد سرد داخل گوش هست.سر و گوش را از نفوذ باد سرد محفوظ نگهدارید.اگر مشکل کم خونی ندارید یک تا دو جلسه حجامت عام انجام دهید با فاصله یک ماه حجامت بین دو کتف را حجامت عام میگویند اگر‌مشکل کم خونی دارید از سر کتف و دو طرف ستون فقرات را باد کش گرم انجام دهید در بهبود بیماریها بسیار مؤثر‌است
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۲۲:۴۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید من ۳۶سالمه چند وقت پیش احساس کردم گوشم داخلش هوا هست گوش راستم احساس پری داشتم رفتم دکتر داخلی معاینه کرد دارو آنتی بیوتیک و دو تا قطره داد گفت که کمی تورم داره عفونت کرده استفاده کرده هوای داخلش خوب شد ولی احساس کردم گوشم تیز شده نسبت به صدا حساس شدم و درد از سمت گوش راستم شروع می‌شد و احساس ضعف پشت گردنم داشتم و کم کم سردرد می گرفتم و احساس می کنم که داخل گ شم یه چیزی حرکت می منه این حالت وقتی به وجود میاد سردرد می گیرم و احساس خوبی ندارم نمی دونم چی کار کنم دکتر گوش هم رفتم نوار گرفتن گفتن مشکلی نداری نمی دونم چی کار کنم .
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۹:۴۱ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
با سلام حضور خانم یا آقای یگانه
سرگیجه،تهوع،استفراغ،از دست دادن تعادل،لکنت زبان،تاری چشم،مشکلات گوش و...از غلبه سردی است با اصلاح تغذیه ترک خوردن سردی ها واستفاده از گرمی ها اعم از خوراکیها،دمکردنیها،میوه ها و عرقیات گرم مشکل بر طرف میشود در ضمن فشار خون خود را چک کنید اگر فشار پایین است با خوردن یک فنجان دم‌کرده زعفران با عسل فشار خون تنظیم میشود اگر فشار بالا باشد یک قاشق غذاخوری زرشک با چند عدد عناب هسته جدا شده را بجوشانید
ومیل کنید فشار تنظیم میشود
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۹:۳۱ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
با سلام حضور آقای سعید
سرگیجه وتهوع وعرق کردن بدن از غلبه سردی وضعف بنیه است با اصلاح تغذیه تر خوردن سردی ها واستفاده کردن از گرمی ها اعم از خوراکها،میوه ها،عرقیات گرم ودمکردنیهای داروهای گیاهی گرم مشکل شما بر طرف خواهد شد هر شب یک قاشق مربا خوری دانه سیاه داخل اسفند را بدون جویدن با مقداری گلاب حل کرده در آب گرم میل کنید هر صبح یک قاشق غذاخوری عسل در یک لیوان آب گرم حل کرده میل کنید در ضمن باید بدن خود را با خوراکیها تقویت کنید تا ضعف بنیه بر‌طرف شود
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۹:۲۳ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
با سلام حضور خانم یا آقای جهان
سر گیجه وتهوع از غلبه سردی است با اصلاح تغذیه ترک خوردن سردی ها واستفاده از گرمی ها اعم از خوراکیها،میوه ها،دمکرنیهای گرم مشکل سرگیجه بر طرف میشود برای رفع خارش بدن یا گوش با خوردن یک شربت آبلیمو وعسل بر طرف میشود در ضمن از خوردن ادویه جات تند پرهیز کنید.در آب خور ن خود یک قاشق چایخوری سرکه سنتی سیب یا انگور بریزید ومیل کنید خارش بر طرف میشود
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۹:۱۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
با سلام حضور خواهر گرامی خانم عاطفه عرب
سرگیجه،تهوع،استفراغ،لکنت زبان،تاری چشم، مشکلات گوش،از دست دادن تعادل،بی اشتهایی،و...از غلبه سردی است با اصلاح تغذیه ترک خوردن سردی ها واستفاده از گرمی ها اعم از خوراکیها،میوه ها،عرقیات گرم دمکردنیهای گرم حال شما خوب خواهد شد.چند روز داخل گوش سه قطره عسل بریزید تا عفونت گوش بر طرف شود اگر خارش در بدن ویا گوش وجود دارد با خوردن یک شربت آبلیمو با عسل خارش بر طرف میشود از خوردن ادویه جات تند نیز پرهیز کنید داروهای شیمیایی را قطع کنید چرا که برای شما مفید نیست اصل تغذیه است که باید اصلاح شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
با سلام حضور خواهر گرامی خانم عاطفه عرب
سرگیجه،تهوع،استفراغ،کم شدن شنوایی ومشکلات گوش،تاری چشم،از دست دادن تعادل،لکتت زبان،و....همه از غلبه سردی است با اصلاح تغذیه ترک خوردن سردی ها واستفاده از گرمیها اعم از خورامیها
United States of America
یگانه
۲۰:۳۱ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید ... من سرما خوردمو چند وقت پیش رفتم حموم اول احساس حالت تهوع داشتمو یهو سرگیجه ی شدید گرفتم تعادلمو از دست دادمو به درو دیوار میخوردم... فکر میکردم مشکل خاصی نیست تا اینکه امروز شیر آب روشویی رو باز کردمو با یه ذره بخار سرم گیج رفت باید چیکار کنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۵۱ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
سلام من چند سال پیش یدفعه سرم گیج رفته و خیس عرق شدم رفتم دکتر چکاب کامل گرفتم گفتن هیچیت نیست چند ماهی یه بار ایطوری میشم بیشتر تو فصل پاییز و زمستان اتفاق میفته، لطفا اگه امکانش هست راهنمایی کنید سپاس از شما
Iran (Islamic Republic of)
جهان
۲۳:۳۷ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
من سرگیجه دارم مخصوصن بوهای تندوگوشم چندساله خارش داره چه کنم
Iran (Islamic Republic of)
عاطفه عرب
۱۲:۳۰ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
سلام . من بیماری مینیر دارم و حمله های سرگیجه بیشتر تو خواب بهم دست میده که بشدت حالت تهوع و استفراغ دارم وتا دوسه روز کاملا بدنم بیحس و تعادله. قرص بتاسرک و جینکوتیدی استفاده میکنم تا حدی سرگیجه هام کنترل شده . ولی مدتیه گوشام بشدت خارش داره و همیشه احساس خیسی تو گوشم دارم که گاهی خونریزی هم داره گوشم و دو طرف گلوم همیشه درد میکنه . این مشکلات مربوط به بیماریم میشه یا علت دیگه ای داره ممنون میشم راهنمایی بفرمایین
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۵:۱۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
با سلام حضور شما خانم یا آقای بی نام و نشان همینطور که قبلاً عرض کردم با اصلاح تغذیه وترک خوردن سردی ها و استفاده از گرمی ها مشکل شما بر طرف و حال شما خوب میشود ودر گوش خود چند روز صبح وعصر سه قطره عسل بریزید عفونت بر طرف میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
باسلام الان حدود یک هفته سر گیجه دارم هر لحضه ممکن بخورم زمین گوش طرف راست ریزش اب داه خواهش میکنم راهنمایی کنید دوستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
با عرض سلام حدود یک هفته سر گیجه دارم احسای می کنم گوش راست اب سرد ازش بیرون میاد خواهش میکنم چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۱:۵۵ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
با سلام حضور خانم یا آقای شانزده ساله بی نام و نشان
دلیل سرگیجه وکم شدن شنوایی شما از غلبه سردی است با خوردن سردی بیش از حد خون واکسیژن بحد کافی به مغز ودیگر‌اعضاء نمیرسد وانسان دچار سرکیحه،تهوع،استفراغ،کم شدن شنوایی،از دست دادن تعادل،لکنت زبان وتاری چشم میشود باید از خوردن سردی ها کاملاً پرهیز کنید وبیشتر از گرمی ها استفاده کنید تا خون واکسیژن بحد کافی به مغز و دیگر اعضاء برسد تا مشکلات برطرف شده وحال شما خوب شود از دم‌کرده زعفران با عسل،عرقیات گرم مثل گاوزبان،بهار نارنج،طارونه ودمکرده گل گاوزبان بابونه اسطوخودوس وسنبلطیب با عسل میل کنید ودر گوش صبح وعصر در چند روز سه قطره عسل بچکانید تا کم شنوایی بر طرف شود
Iran (Islamic Republic of)
...
۲۰:۰۷ ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
سلام من ۱۶ سالمه بعضی اوقات سرم گیج میره تعادلمو از دست میدم و بدش گوشام خیلی کم شنوا میشه و بدش حتما باید یه چیز شیرین بخورم تا خوب شم میشه بگید دلیلش چیه بیماریه خاصیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۱:۰۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
با سلام حضور صاحب متن بی نام ونشان که دچار سر گیجه هستند با اصلاح تغذیه وترک خوردن سردی ها واستفاده از خوراکها و ادویه جات و دمکردنیهای گرم مثل گل گاوزبان،بابونه،اسطوخودوس،سنبلطیب با عسل وعرقیات طارونه،گلاب،بهارنارنج با عسل،دمکرده زعفران با عسل حال شما خوب خواهد شد بهترین دارو همین زعفران با عسل هست
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۵۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
سلام من وقتی بیشتر به گوشی و تلویزیون نگاه میکنم سرگیجه میگیرم
لطفا راهنمایی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۹:۲۰ ۳۱ تير ۱۴۰۰
با سلام به همه عزیزانی که مشکل گوش دارند اگر گوش جرم دارد سه تا پنج روز صبح و عصر چند قطره روغن زیتون داخل گوش ریخته و پس از آن سه تا پنج روز صبح و عصر سه قطره عسل در گوش بریزد بهبود پیدا میکند ان شاء الله
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۹:۰۸ ۳۱ تير ۱۴۰۰
با سلام حضور خانم زهرا
هیموریید از غلبه سودا است باید از خوردن گوشت گاو و گوساله، سوسیس کالباس، همبر، لبنیات، قهوه، نسکافه، بادمجان، و هر چیزی که طبع سرد وخشک دارد پرهیز نموده واز شربت زرشک با عسل شربت آبغوره با عسل شربت آبلیمو با عسل میل کنید.مقداری روغن زیتون وکمی زرد چوبه مخلوط کرده داخل وبیرون مقعد را چرب کنید.مقداری سرکه در آب ولرم ریخته و بیست دقیقه در آن بنشینید تا بهبودی کامل ادامه دهید، تره و خرفه همراه با غذا میل کنید‌.در آب خوردن خود یک قاشق مرباخوری سرکه سیب سنتی بریزید ومیل کنید
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۱:۳۲ ۰۷ تير ۱۴۰۰
سلام وقتتون بخیر در مورد هموروئید سوالاتی داشتم میشه لطف کنید شماره تماسی رو در اختیار بنده قرار بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۲:۳۸ ۰۲ تير ۱۴۰۰
با سلام
شما در حال حاضر از خوردن هرگونه سردی باید پرهیز کرده واز گرمیها که قبلاً برای عموم ذکر شده است استفاده کنید تا سرگیجه شما برطرف شود بخصوص شربت عسل وزعفران برای سرگیجه بسیار‌مفید است
Germany
ناشناس
۰۱:۴۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام آقای دکتر ان شاءالله همیشه سلامت و تندرست باشید دستتون طلا منصوره مروجی هستم الان یکسال هست سرگیجه دارم تهوع ندارم از جا که بلند میشم چشمهام سیاهی میره و کمی تعادل ندارم دکتر رفتم گفتن مایع گوشم سنگریزه های گوشم تکون خورده قرص اکتوسرک داده ولی بهتر نشدم زندگیم فلج شده تورو خدا بگید چکار کنم یه نفر گفت حجامت پشت گوش انجام بدم ضرری نداره لطفا پاسخ بدین یک دنیا ممنون از لطفتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
سلام من دوسال پیش مشکل لرزش شدید پیدا کردم به خاطر تکون خوردن اب گوش میانی ام ار ای نوار گوش وکلی ازمایش هم انجام دادم نهایتا با خوردن قرص بتا سرک واستراحت البته بعد از ۶ماه خوب شدم الان هم باز این لرزش وعدم تعادل به سراغم اومده لطفا راهنمایی م کنید که چکار کنم تا باز طولانی نشه مشکلم وزودتر خوب بشم الان دوهفته س درگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۳:۳۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
بنام خدا با سلام به همه عزیزان. قابل توجه آقایان و خانمهایی که دچار سرگیجه،تهوع،استفراغ،کم شدن شنوایی، ووز گوش،تاری چشم،لکنت زبان،از دست‌دادن تعادل هستند و یا در آینده دچار خواهند شد.قبلاً توضیح دادم مجدداً عرض میکنم تمام این مشکلات که افراد زیادی را در گیر کرده است و در گیر میکند از غلبه سردی وبلغم است باید سعی کنید از خوردن سردی ها کاملاً پرهیز کرده واز گرمیها اعم از خوراکهای گرم مثل گوشت گوسفند،شتر،بلدر چین،بوقلمون وعرقیات گرم مثل بهار نارنج،گاوزبان،طارونه،بابونه،نعناع با گلاب،گزنه ودمکردنیها مثل پودر زنجبیل،دارچین،گزنه،بابونه،گاوزبان،اسطوخودوس،سنبلطیب،باد رنجبویه،افتیمون،و دیگر داروهای گرم استفاده کنید تا همه مشکلات شما بر طرف شود
Iran (Islamic Republic of)
M
۰۸:۰۲ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
سلام ۴۲ساله هستم.مدتی است موقع سرماخوردگی.وقتی میرم حمام بعدش سرگیجه وحالت تهوع بهم دست میده.پسرمم که ۷ساله هست اینطوریه.دکتررفتم گفت عفونت گوش میانی داری قرص دادخوب شدم الان هرازگاهی اینطورمیشم،چکارکنم.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۰:۲۲ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
سلام من شیش ماه میشه سرگیجه و منگی سر دارم وقتی بخوابم بهتر میشم چکاپ کامل کردم دکتر اعصاب رفتم سیتالوپرام ۲۰استفاده کردم جدیدا گوش چپم گرفته وقتی سرگیجه میگیرم چشام سیاهی نمیره و تعادل دارم میشه کمکم کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۵ دی ۱۳۹۹
سلام وقتتون بخیر مدتی است یعنی دو تا سه ماهه پیش که شوهرم سرگیجه دورانی وحالت تعوع پیدا کرده بود که دکتر مغز اعصاب رفتیم که گفت شن ریزه های گوشش جا به جا شده یک سری قرص ب هیستان ودیفن هیدرامین رو دادت که گفت بخوره تا خوب بشه یک مدت خورد اولش بهتر بود ولی بعدش حالش بازم بد شد سه تا دکتر دیگه هم رفتیم همشون دارو آمپول دادن ولی بازم شوهرم همونطوریه یعنی مدام نه ولی گاهی بازم سرگیجه داره لطفا راهنمایی کنید ممنون میشوم
Iran (Islamic Republic of)
ساجده
۱۰:۵۲ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
سلام.من حدود۱۳سال هست سرگیحه دارم خیلی دکتررفتم ام ار ای دادم.چشم پزشک رفتم.مغزواعصاب .تست سرگیجه دادم گفتندمایع داخلی گوش جابجاشده.من سال به سال بدترمیشم الان نزدیک به ۵ماه هست مدام سرگیجه دارم ممنون میشم راهنمایم کنید
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۰:۰۰ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
سلام حدود ۱۰ ساله سرگیجه دارم و احساس سنگینی سر و گوش و بدن درد ام آر آی دادم فقط بهم گفتن ک غده ای توی سرت ترشح نمیکنه پنج سال تحت درمان بودم ولی اثری نداشت بسیار این موضوع رو اعصابمه و روی ببیناییم تاثیر گذاشته به طوری ک بیناییم هم کم شده و اینک چند سال پیش گوش درد بدی گرفتم دکتر رفتم و گفتن ک پرده ی گوشت سوراخ شده و نیاز به عمل داره اما من نرفتم ممکنه مشکلم به خاطر گوشم باشه ؟ ۴۳ ساله هم هستم
ممنون میشم راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
رهرا
۰۰:۲۱ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
سلام خانمی هستم با سن 46 چند ساله سرگیجه دارم ودارو ی سترک مصرف میکنم واصلا تاثیری نداره سرگیجام خیلی شدیده وتعادل ندارم تشیخص دکتر مینیر هست چکار کنم بهتر شم ممنون میشم راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ساجده
۰۰:۲۳ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
سلام من هر وقت می‌خوام از سرجام پاشم و بایستم دچار سرگیجه میشم میشه راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
راضیه شیرمردی
۱۰:۳۶ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
سلام خانمی هستم متولد۱۳۷۰هردوماه یکبارالان ۷سال به صورت دوره ی سرگیجه میگریم شدیدوهرچه دکترمیرم متخصص مغزاعصاب گوش وحلق بینی میگن مایع گوش میانی جابجامیشودودچارسرگیجه می شوی راهکاربرامن چیه که این بیماری رودارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
سلام وقتتون بخیر خواهر ۳۵ ساله من حدود بیست روز که دچار سرگیجه وحالت تهوع شدید شده پزشکش عفونت گوش میانی تشخیص دادن که با دارو و استراحت خوب باید میشد ولی تغییری حاصل نشد متخصص گوش فرمودند اصلأ عفونتی وجود نداره وعلت خارج شدن استخوان ریزه های داخل گوش از جای خود است که با استراحت باید بر طرف میشد ولی متأسفانه با گذشت یک ماه تغییری حاصل نشد لطفاً راهنمایی بفرمایید
Germany
ناشناس
۱۲:۲۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
سلام وقتتون بخیر خواهر ۳۵ساله ای دارم که حدود بیست روز سرگیجه وحالت تهوع شدید داره پزشک گفته گوش میانی عفونت کرده با استراحت خوب میشه اما بهتر نشدن متخصص گوش گفتن عفونت نداره این حالت ها بخاطر تکون خوردن استخوان ریزه های داخل گوش هست که با استراحت باید بجای خودشون برگرده اما همچنان فرقی نکرده لطفاً راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۲۴ مهر ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید مادر من چند وقتیه حالش خوب نیست وقتی صبح از خواب بیدار میشه سرگیجه میگیره رفت دکتر بهش مورفین زد و مامانم بدتر شد بعدش معدش درد گرفت و نمیتونست چیزی بخوره رفت دکتر بهش قرص داد و باعث شد گوشش وز وز کنه مامانم خیلی استرسیه و میترسه همش گریه میکنه میگه دارم میمیرم لطفا بگید مشکلش چیه تورو خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۲۴ مهر ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید مادر من چند وقتیه حالش خوب نیست وقتی صبح از خواب بیدار میشه سرگیجه میگیره رفت دکتر بهش مورفین زد و مامانم بدتر شد بعدش معدش درد گرفت و نمیتونست چیزی بخوره رفت دکتر بهش قرص داد و باعث شد گوشش وز وز کنه مامانم خیلی استرسیه و میترسه همش گریه میکنه میگه دارم میمیرم لطفا بگید مشکلش چیه تورو خدا
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه
۱۵:۲۲ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
سلام اقای دکتر من چند سال پیش دچار سرگیجه خیلی شدید شدم هم دکتر اعصاب رفتم هم دکتر گوش وحلق وبینی که با ازمایشات فراوان فهمیدن که مایع گوش میانی پشت مخچه اس بعد از اون چنن سال پیش هر سال در فصل زمستان باز همون جور میشم ویک مایه ایی سمت راست سرم تکان میخوره وباعث میشه خیلی سر گیجه واستفراغ داشته باشم من قرص سینوریزین استفاده میکنم بعد سر گیجه ام خوب میشه ولی سردرد واون مایع که تکون میخوره هست وخیلی اذیت میشم اگه میشه لطف کنید راهنمایی کنید ممنون میشم پاسخم را بدهید
Iran (Islamic Republic of)
اشکان
۱۶:۵۱ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
سلام من 2سال پیش صبح پنیروخیارخوردم بعداز5دقیقه سرم یه باره گیج رفت اتاق دورسرم میچرخیدیه باره داخل سرم یه انفجارشدیدی رخ دادانگاررگ های داخل سرم منفجرمیشدن جرقه میزدن ،نفسم می خواست قطع بشه نفسم میگرفت تشنج میکردم سرم رانمیتونستم زمین بزارم سردردشدیدمیگرفتم سرگیجه شدیداصلاتعادل نداشتم که سرپابایستم .می خوام غذابخورم سرم سنگین میشه چشام سنگین میشه سرم گیج میره آروغ میزنم نمیتونم غذابخورم هرچی دکتررفتم خوب نشدم توراخداراهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
الی
۱۰:۲۸ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
منم چند سالی هست سرگیجه دارم
هروقت زیاد سرم گیج بره یه کم زنجبیل داخل آب جوش میریزم بعد از اینکه کمی سرد شد یه قاشق عسل اضافه میکنم و میخورم
کمی بهتر میشه.
البته من نمیدونم این برای همه جواب میده یا نه من خودم اینطوری هستم.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۲:۳۴ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید. درست یک هفته پیش بدون هیچ اتفاقی صبح که از خواب بیدار شدم دچار سرگیجه البته شدید نیست. و عدم تعادل شدم . و پای سمت راستم دچار عدم تعادل میشود. امکان داره که مربوط به گوش هایم باشد؟
Iran (Islamic Republic of)
عاطفه باغبانی
۰۱:۱۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
با سلام دختر 7 ساله ای دارم که حدود ی ماهی میشه گاهی اوقات سرگیجه داره طوری که فک میکنه از پشت میخواد بیفته خیلی هم صورتش رنگ پریده است لطفا راهنمایی کنین ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه
۱۱:۳۱ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
سلام الان یک ماهه که سرگیجه دارم روزهای اول حالت تهوع داشتم عدم تعادل هم دارم دکتررفتم قرص بتاهیستین بهم دادولی خوب نشدم گوشم گاهی سنگین میشه احساس میکنم سرگیجم بیشترمیشه ولی دردنمیکنه ایاکپسول سفکسیم برای عفونت گوش میانی خوبه لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ش _ب
۱۱:۰۴ ۰۲ شهريور ۱۳۹۹
سلام سرگیچه دارم گوش سمت چپم بعضی وقتا درد میکنه عفونت داره چه دارویی بایدمصرف کنم به نظر شما سرگیچه ای که دارم از گوشم هستش
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۳:۰۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام سرگیجه شدید دارم اما گوشم درد میکنه اگه عفونت باشه چه داروی استفاده کنم
Iran (Islamic Republic of)
کبری فندرسکی
۲۲:۴۴ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
مدت دوماه هست که سرگیجه دارم اوایل سرم وگوشم سنگین بودن حالت گیجی ومنگی داشتم رفتم اسکن گرفتم ازسرم گفتن مغزت سالمه رفتم پیش دکترحلق بینی گفت گوشت سالمه چندتا دارو داد یک مدت خوب بودم بازدوباره الان دوروزه همون حالت رو دارم گاهی بدنم داغ میشه عرق میکنم حالت گل گرفتگی بهم دست میده گاهی سرفهای خشک میزنم استرس زیاد دارم فشارخون بالا هم هستم سنم ۵۳ سالمه لطفا راهنمایم کنید سرگیجه ومنگی سرم واسه گوشم هست یا چیز دیگه
Iran (Islamic Republic of)
مختار
۱۱:۱۲ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
سلام من ۵۵ سالمه دچار سرگیچه گوش میانی شدم بعد از نسخه دکتر شنوایی سنجی که ورزش با چشم بود بهتر شد حا به محص اینکه با موبایل یا کامپیتر کار میکنم دچار سرگیجه میشم علت چیست چه رابطه ای بین چشم وگوش است وراه درمان چیست تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۶ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
آقای دکتر بالشت زیرسر کسی که سرگیج داره بلند باشه یاکوتاه یا اصلا نزاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۱ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
من ۱۴ ساله که سرگیجه دارم و هواپیما نمیتونم سوار بشم اینقدر بده که بعضی وقت ها خداروهم بنده نیستم
Iran (Islamic Republic of)
محدثه زارع
۰۷:۱۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
سلام 15 روزه سرد درد شدید هستم با مسکن هم خوب نمیشم قبلا هم همین جوری میشدم ولی گاهی الان همه جای سرم درد میکنه حتی چشمام احساس داغی گوش میکنم انگار از گوشم حرارت میاد بیرون .حتی وقتی میخوابم فشار زیاد میاد پشت سرم .و یک ادم عصبی و با استرس فراوان هستم راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۳۱ تير ۱۳۹۹
سلام. تجربه خودمو میگم . خیلی از این سرگیجه ها به دلیل سمپاشی ها و مواد ضدعفونی کننده ای که بخاطر ویروس کرونا تو معابر یا حتی اگه خودتون هم استفاده نمیکنین توسط همسایه ها که باعث میشه مواد شیمایی وارد بدنمون بشه و روی معده و ریه و گوش میانی اثر بذاره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۷ ۲۸ تير ۱۳۹۹
یک ماهه سرگیجه دارم سرم را که پایین می اندازم یا بند کفشمو میبندم شدید میشه به چه دکتری مراجعه کنم
Iran (Islamic Republic of)
پاشایی
۱۲:۳۳ ۱۵ تير ۱۳۹۹
سلام من 38 سالمه تو خواب دیدم خونه دور سرم می چرخه سرگیجه شدید گرفتم باتهوع پارسالم یه باراینجوری شدم چن سا ل گوشم میخوارید توجه نمیکرم دکتر رفتم گفت مایع گوشت تکون خورده یه دارو امپول دوروزه خوب شدم بدون هیچ ازمایشی عکسی میخواستم ببینم دوباره ممکن اینجوری بشم میشه راهنماییم کنین ممنون
Iran (Islamic Republic of)
میترا خدری
۲۰:۰۲ ۰۹ تير ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر من هردو گوشم سنگین هست وپشتم شکسته وخم شده ودستم تو جیبم نه هزینه عمل دارم ونه سمعک بخرم ۴۶سالم هست ومجرد هستم سرگیجه دارم
Germany
فایزه
۰۱:۴۰ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
۳۶ سالمه.یکساله که هرچندوقت یکبار سرگیجه میشم وبعدازچندروزخوب میشم ولی الان یکماهه که خوب نمیشم.وقتیکه سرم رو روی زمین می ذارم ویابلندمیشم ویابه پهلومیخوابم سرم گیج میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۰ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام چرا وقتی که داخل گوشم اب بریزم سرگجه میشوم ودچار سردرد فشا ر خونم بالا میرود
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
دنیا
۱۵:۳۰ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
من پارگی گوش دارم ومدتی حس کم شنوایی دارم ودرددرپشت گوش.لطفاراهنمای
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۹:۰۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
قابل توجه همهٔ عزیزان که دچار سر گیجه،تهوع،استفراغ،کم شدن شنوایی،لکنت زبان،از دست دادن تعادل،تاری چشم هستند همه وهمه از غلبهٔ سردی است با اصلاح تغذیه ترک سردیها وخوردن گرمیها وعمل کردن به همان دستورات داده شده حال عمهٔ عزیزان خوب خواهد شد ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا
۱۶:۵۸ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام اقای دکتر 42 سالمه سریگیچه شدید موقع غذا خوردن وقت بلند شدن حتی نشستن سراغ من میاد پاهام مور مور می کنند سرگیچه هم دارم فشار خوردن هم دارم
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۳:۲۴ ۲۲ تير ۱۳۹۹
سلام هرچه زودتر پیش یک دکتر مغزو اعصاب بروید.و یک ام ار ای بدهید.
Iran (Islamic Republic of)
علی دانش
۱۶:۳۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام . هر دوسال یکبار دچار سرگیجه میشم . زمانی که پشت سرم روی زمین است و اکثرا به سمت راست میخوابم چون اگر به سمت چپ یا مستقیم باشم بصورت حمله ای سرگیجه میگیرم. البته بلافاصله به سمت راست که میشم بهتر میشه . ضمنا در مواقعی که در مجاورت هوای سرد قرار میگیرم این علایم بروز میکند و با مراقبتهای سرماخوردگی رو به بهبودی میرود . چکار کنم که این علایم سرگیجه مجددا ظاهر نشود؟ ایا داروی خاصی داره ؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۱:۵۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
ممنون مطالب عالی بود بسیار خوب راهنمایی شدم
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۸:۳۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
با سلام حضور شما خواهش میکنم انجام وظیفه است خدا را شکر که نتیجه گرفتید
Iran (Islamic Republic of)
هادی رحیمزاده
۱۹:۴۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
اینجانب شش ماه سرگیجه و حالت تحوع دارم دکترم رفتم دارو اکتوسرک 8داد مصرف می کنم ولی خوب نمیشم لطفا راهنمای کنید
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۶:۴۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام جناب دکتر
جالبه که واسه همه یه نسخه می‌پیچین
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۸:۵۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
با سلام حضور خواهر گرامی خانم سحر خواهش میکنم بدلیل اینکه مشکل همهٔ عزیزان یکی است اما هر کس فکر میکندمشکل او چیز دیگری است همه از غلبهٔ سردی است با ترک سردیها وخوردن گرمیها حال آنها خوب خواهد شد و در آزمایشها هیچگونه علائمی نشان داده نخواهد شد
Italy
مجتبا محمدی
۰۲:۰۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من گوشم یخوردش نیست می‌شه درمانده
Iran (Islamic Republic of)
زینت یوسف زاذه
۲۲:۴۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
من چند وقته سرم رو به چپ می چر خانم سرم گیج می گه وحالت تهو ودارم نیاز به راهنمایی دارم
Iran (Islamic Republic of)
زینت یوسف زاذه
۲۲:۳۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
چند وقته وقتی سرم را به چپ می برم سر گیجه دارم وحالت تحو دارم وچند ساعت حالم خوب نیست باید چه کاری انجام دهم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۶:۳۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من حدود دوماهه وقتی از سرجام بلند میشم سرگیجه میگیرم و انگار به وسط سرم فشار میاد و گوشام کیپ میشن و وزوز میکنن و چشمام تار میشه ، دلیلش چی میتونه باشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
من چند ساله که دکتر های متعدی رفتم سر گیجه دارم وقتی که راه میرم احساس سر گیجه میکنم چشمام جوری دیگه می بینه حالم بد میشه خصوصن وقتی که موتور سوار میشم میام پاین احساس میکنم پاهام مال خودم نیست تلو تلو میشم خیلی حالم بده الانم باردار هستم چیکار باید کنم
Iran (Islamic Republic of)
فرهادی
۰۱:۰۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام مادر من ۶۳ سالش هست یک ماه پیش زالو انداخت و سه هفته بعدش حجامت کرد دو سه روز بعد از حجامت دچار سرگیجه شدید شد ام ار ای داده گفتن مغزش سالم هست دارو هم مصرف میکنه ولی بهتر نشده..ازمایش هم داد کم خونی نداره...چکار باید بکنه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
اتوسا
۰۲:۲۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
با عرض سلام و خسته نباشید من چند روزی میشه گوشم شدید درد میکنه تمام گوشم بیرونش و داخل گوشم با هر حرکتی درد شدیدی داره و یه رگی همزمان تو سرم تیر میکشه ؛؛البته قبل از این درد شدید از اون کسانی بودم ک برا خارش گوش سریع چوب ازاین چیزا تو گوشم فرو میبردم ؛؛کلن برنامه غذاییم رو تغیر دادهام چند ماهه ک سردی نمیخورم
Iran (Islamic Republic of)
فرشته
۲۱:۱۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
با عرض سلام چندسال پیش دچارسرگیجه شدیدی شدم دکتر گفت عارضه گوش میانی است .خوب شدم اما مدت ۲ماهی میشه که خفیف ولی مداوم دچارش شدم سه روزه که روزه میکیرمیگیرم شدیدتر شده لطفا راهنمایی کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
چی خوردی خوب شدی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۱۸:۵۸ ۰۷ تير ۱۳۹۹
من چند وقته سر گیجه دارم باردارم رو بارداری کم خونی گرفتم فشارم داشتم الان فشارم خوب شده ولی سر گیجه هی دارم مادام
Iran (Islamic Republic of)
H
۱۴:۲۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
با عرض سلام من دو ساله سرگیچه دارم یکسال هم به گفته اقای دکتر گرمی خوردم ولی خوب نشدم هزار جاهم دکتر رفتم ،همش قرصه اعصاب دادن، میگن سالمی،
Iran (Islamic Republic of)
Mahdiyeh
۲۱:۰۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام خسته نباشین
من هر وقت میخوام از حالت نشستن بایستم سرم به شدت گیج میره دیگه نمیتونم جایی رو ببینم و احساس میکنم بدنم کلن بی حس میشه بعد چن دیقه که چشمامو بستم خوب میشم
میشه راهنمایی کنین
Iran (Islamic Republic of)
رضا نادری
۰۹:۱۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
با سلام مدتی ست وقتی از حالت نشسته بلند و می ایستم دچار سرگیجه شدید و سستی دست وبی حالی میشوم و مجبور میشم با چشم بسته ودست به سر مدتی آرام بایستم تا این حالت کوفت رفع شود حال از شما پزشک سوال دارم چکار کنم برای رفع و تشخیص بیماریم
Iran (Islamic Republic of)
علی امیدعلی
۱۶:۵۸ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
من مدت ۳هفته است مایع گوشم تکان خورده اما بدلیل بسته بودن تمام مطبهای متخصص ۳ یا ۴ روزه تشخیص درست داده شد. آیا عواقب دیر مراجعه کردن برای من خطرناک است. با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
رضا گمار
۲۱:۲۰ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
یک هفته است ضربه دست پسرم به گوش خورده و احساس سرگیجه خفیف دارم و صدا را واضح نمی شنوم لطفا راهنمایی میکنید
Germany
یوسف خلیفه زاده
۲۳:۰۶ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
یک سال است سرگیچه دارم دو روز خوب میشم و دوباره سرگیچه میگیرم هروقت سرگیچه میگیرم عرق میکنم بدنم گرم میشه . ادرارم هم زرد است راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
شيدا
۲۲:۴۵ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
باسلام .همسرم راننده ماشين سنگينه دوسه ماه به صورت ناگهاني و شبيه به يه حمله ي عصبي سرکيجه و حالت تهوع ميگيره و مهمتر اينکه براي چند دقيقه کاملا گوش چپش شنوايي نداره اصلا نميشنوه ،من خيلي نگرانم لطفا راهنمايم کنيد آيا شب بيداري ها و رانندگي ميتونه علت اين سرگيجه ها باشه يا مسله جدي تره؟
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۲۱:۵۴ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
با سلام مجدد پاسخ شما را ارسال کردم
Iran (Islamic Republic of)
عبدالمجید مؤذن زاده
۱۹:۵۸ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
شوهرم 60 ساله سه ماه پیس دچار سرگیجه وکیپی گوش راست ووزوز گوش شدند .همراه بااستفراغ زیاد .دارومصرف کردن بهتر شدن ولی دوباره حدود 7؛8روزی هست ک دوباره گیجمیشن وحالت تهوع وکیپی گوش را ست دارن .mri دادن مشکلی نداشتن .قند وچربی وفشار ندارند .فقط ِغلظت خون دارن .لطفا راهنمایی کنید .
Iran (Islamic Republic of)
زهرامحبی
۱۸:۵۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
خسته نباشیدبرای خارش گوش چی تجویز می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۹:۵۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
با سلام حضور خواهر گرامی خانم زاهر محبی.خیلی ممنون
برای برطرف کردن خارش گوش صبح وعصر سه قطره سرکهٔ سیب داخل گوش بچکانید ودر آب خوردن خود یک قاشق چایخوری سرکهٔ سیب یا یک قاشق چایخوری آبلیمو بریزید ومیل کنید.یک فنجان عرق شاطره میل کنید برطرف میشود
Iran (Islamic Republic of)
سید محمدباقرمیاحمدی ازکسانی اطلاع دارنداز این مرضی
۰۳:۳۱ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
باسلام ۰ انجانب مدت چندسال میباشد که دچاره این بیماری هستم
تاکنان دگترهای زیادرفتم نتیچ درستی نگرفتم مرطب نوار از سرم گرفت ومیگن خوب است ام آرای گرفتم ولی متاسفان کار از پیش نبردن حالا هرشخصی از چنین پزشکان با تجرب خوبی اطلاع دار مارا از وخانواده ام را از نگرانی درآورد
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۲۱:۲۵ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
با سلام حضور مسؤلین محترم باشگاه خبر نگاران جوان خواهش می کنم لطفاً پاسخ مربوط به تقاضای هر فرد را زیر همان جایگاه قرار دهید از همکاری شما سپاسگزارم
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۲۳:۳۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
سلام علیکم آقای ناشناس
سرگیجه از خوردن سردی بیش از حد پیش می آید با افزایش رطوبت در مغز ودیگر اعضاء جریان خون کند واکسیژن رسانی ضعیف میگردد وبه اندازهٔ کافی به مغز ودیگر اعضاء نمیرسد وباعث میشود تا مشکلاتی بوجود آید سعی کنید از خوردن سردیها کاملاً پرهیز کرده واز گرمیهابیشتر استفاده کنیدمشکل شما برطرف وحالتان بهبود پیدا کند ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۲۳:۳۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
سلام علیکم آقای ناشناس
سرگیجه از خوردن سردی بیش از حد پیش می آید با افزایش رطوبت در مغز ودیگر اعضاء جریان خون کند واکسیژن رسانی ضعیف میگردد وبه اندازهٔ کافی به مغز ودیگر اعضاء نمیرسد وباعث میشود تا مشکلاتی بوجود آید سعی کنید از خوردن سردیها کاملاً پرهیز کرده واز گرمیهابیشتر استفاده کنیدمشکل شما برطرف وحالتان بهبود پیدا کند ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۲۲:۰۲ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
با سلام حضور برادر عزیز آقای دانیال محمدی خیلی ممنون سلامت باشید
همهٔ این مواردی را که شما بیان کردید از غلبهٔ سردی است با افزایش رطوبت درمغز وبدن این مشکلات بوجود می آید سعی کنید از خوردن سردیها کاملاً پرهیز کرده واز گرمیها استفاده کنید تا رطوبت اضافه از بدن خارج شودودستگاه های ایمنی بدن بصورت نرمال عمل کنند و روزی دو مرتبه سه قطره عسل در گوش بچکانید تاحال شما بهبود یابد ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۲۱:۱۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
با سلام حضور خواهر گرامی خانم سمیه
این مواردی که شما بیان کردید سرگیجه،تاری چشم،سنگینی سر وبیحالی وسستی بدن و احساس همیشه خوابیدن دارید همه از غلبهٔ سردی است بالا بودن فشار دو نوع است گاهی از شدت صفرای زیادی در بدن فشار بالا میرود که با خوردن مقداری خنکی مثل عرق کاسنی یا شاطره ویا آب زرشک تنظیم میشودوگاهی از بلغم ورطوبت زیادی در مغز فشار بالا میرود که فشار شما از نوع دوم است سعی کنید از خوردن سردیها کاملاً پرهیز کرده واز گرمیها استفاده کنید تا همهٔ مشکلات شما برطرف وحالتان بهبود پیدا کند ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۲۰:۵۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
با سلام حضور خواهر گرامی
خانم زهرا
سرگیجه از غلبهٔ سردی است سعی کنید ازخوردن سردیها کاملاً پرهیز کرده بخصوص در فصل سرما واز گرمیها استفاده کنید سر گیجهٔ شما برطرف وحالتان خوب خواهد شد ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
زهرامحبی
۱۸:۴۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
با سلام برای خارش گوشهایم چه کار کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۲۰:۴۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
با سلام حضور برادر عزیز آقای میر سلطانی خیلی ممنون شکر خدا به لطف شما خوب هستم
سر گیجه از غلبهٔ سردی است سعی کنید از خوردن سردیها کاملاً پرهیز کرده واز گرمیها استفاده کنید وبرای گوش روزی دو مرتبه سه قطره عسل داخل گوش بچکانید حال شما خوب خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۹:۱۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
با سلام حضور آقای علی مظفری خیلی ممنون سلامت باشید
سرگیجه از غلبهٔ سردی است سعی کنید از خوردن سردیها کاملاً پرهیز کرده واز گرمیها استفاده کنید سرگیجه بر طرف خواهد شدوحال شما بهبود خواهد یافت
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۹:۰۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
با سلام حضور آقای جاوید زرگر
تمام مشکلات شما از غلبهٔ سردی است سعی کنید از خوردن سردیها کاملاً پرهیز کرده واز گرمیها استفاده کنید برای سوزش معده واستفراغ از عرق نعناع با عسل وسیاهدانه با عسل استفاده کنید بدین صورت یک پیمانه پودر سیاهدانه وسه پیمانه عسل مخلوط کرده وروزی یک قاشق مربا خوری صبح ناشتا میل کنید اگر سیاهدانه را پودر کردید بلافاصله با عسل مخلوط کنید تا از سمی شدن آن جلو گیری شود وبرای عفونت گوش روزی دو مرتبه سه قطره عسل داخل گوش بچکانیدمشکلات شما برطرف خواهد شدوحال شما بهبود پیدا خواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۸:۴۰ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
با سلام حضور خامم الههٔ باقرپور سرگیجه از غلبهٔ سردی است سعی کنید از خوردن سردیها کاملاً پرهیز کرده وازگرمیها استفاده کنید سرگیجه شما برطرف خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
حمیراتاجیک
۲۲:۰۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
سلام اقای دکترمن ۳۴سالمه سه سال پیش ازخواب بیدارشدم یکدفعه سرم گیج رفت شدتش خیلی زیادبود ‌حتی ثابت یک جامیخابیدم سرم گیج میرفت رفتم دکترمغزواعصاب معاینه کردن گفتن احتمال داره مایع گوش داخلی تکان خورده باشه داروی سرگیجه دادن بهترشدم اماازاون موقع به بعدهرازگاهی سرگیجه میگرفتم باخوردن داروهاخوب میشدم ولی الان سه هفته است سرم گیج میره ولی داروهادیگه اثری نداره وقتی راه میرم تلوتلومیخورم به بالانمیتونم نگاه کنم سرمومیزارم روبالشت گیج میره خاهش میکنم راهنمایی کنیدبچه کوچک دارم نمیتونم مراقبت کنم خیلی نگرانم ممنون میشم ازتون راستی گاهی سردردشدیدهم دارم که تادوروزطول میکشه
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۲۱:۱۷ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
با سلام حضورخواهر گرامی خانم حمیرا تاجیک
تمام مطالبی را که شما بیان کردید از غلبهٔ سردی است با افزایش رطوبت اضافه در مغز وبدن جریان خون کند واکسیژن رسانی ضعیف میگردد وبحد کافی به مغز ودیگر اعضاء نمیرسد وبرای انسان مشکلاتی بوجود می آورد سعی کنید از خوردن گوشت گاو،گوساله،سوسیس،کالباس،فست فودها،ماهی،مرغ، لبنیات،قهوه،نسکافه،میوه ها وسیفی جات با طبع سردکاملاً پرهیز کرده واز گرمیها مثل ارده شیره،ارده خرما،انجیر کشمش،مویز،مغزهای خشکبار وعرقیات گرم مثل طارونه،بابونه،اسطوخودوس،سنبلطیب،گاوزبان وادویه جات زنجبیل با عسل،دارچین با عسل، گوشت شتر ودیگر گرمیها استفاده کنید تارطوبت اضافه از بدن خرج گردد وجریان خون واکسیژن رسانی بصورت نرمال عمل کنند سرگیجهٔ شما بر طرف میشود وروزی دو مرتبه سه قطره عسل داخل گوش بچکانید حال شما خوب خواهد شد ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۵ دی ۱۳۹۸
سلام.من یکسال و هشت ماهه از سرگیجه گوش میانی رنج می برم یک هفته هست که سرگیجه شدیدمغزم رو فشار آورده واحساس لرز دارم دست وپاها سردن هرچی گرم هم میخورم تاثیری نداره قرص بتاهیستین هم میخورم تاثیری نداره آقای دکتر چیکار کنم نکنه مغزم اذیت شده باشه که اینقدر بدنم سردانگارهیچ خونی بهم نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۸:۴۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
با سلام حضور شما خانم یا آقا سگیجه وسردی دست وپای شما از غلبهٔ سردی است سعی کنید از خودن سردیها کاملاً پرهیز کرده واز گرمیها استفاده کنیدتا سرگیجه وسردی دست وپای شما برطرف سود وحالتان بهبود یابد
Iran (Islamic Republic of)
الهه باقرپور
۱۲:۴۵ ۲۵ دی ۱۳۹۸
سلام،من ازشش ماه پیش برای اولین بارازسرگیجه شدیدافتادم بعداون همینطوری سرگیجه دارم ولی ب شدت اولی نیست ک بیفتم ام ار آی کردم دکترمغزواعصاب گفت میگرن داری ودیسک گردن علت سرگیجت به خاطرهمینه ی دوره پنج ماهه آمپول و قرص مصرف کردم بعدگفتن دیسک کاملا برطرف شدبعدگفتم پس سرگیجم چی میش گفتن برو پیش مشاور،رفتم پیش دکترداخلی معاینه نکرده گفتن ب خاطرگوش میانی قرصهای بتاسرک،سیناریزین 75 ،،تریامترن اچ نوشتن الآن دارم مصرف میکنم ولی انگاربدترشدم اصلا تاثیرنداره خدایا یعنی من چم شده نکنه سرطان داشته باشم لطفا راهنماییم کنین ازدست قرص خوردن مردم دیگ
Iran (Islamic Republic of)
جاوید زرگر
۰۰:۰۶ ۱۷ دی ۱۳۹۸
سلام آقای دکتر خسته نباشد آقای دکتر بنده دوسالی هست گوشم عفونت داره دکتر های زیادی رفتم و دارو با قطره هم زیاد مصرف کردم تا سیر زیادی نداشت تا چند ماه پیش فقط اب میومد و زیاد اذیت نمی کرد الان آقای دکتر احساس سرگیجه روزی دو سه بار دارم و حالت استفراغ سوزش هم دارد
۱۲۳۴
آخرین اخبار